نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داد

انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داد

گروه مطالعات اقتصادی پژوهشگاه فضای مجازی در گزارشی با تاکید براینکه انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داده است، استراتژی کسب وکارها برای بقا در عصر دیجیتال ومواجهه با این تحولات را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، از آنجا که تحول دیجیتالی به‌عنوان یک مرحله فراگیر و اصلی در سراسر جهان شناخته می‌شود، بررسی برخی از چالش‌ها و فرصت‌های اساسی که مشاغل فعال در این حوزه با آن روبرو هستند، در درجه اهمیت قرار دارد.

از این رو گروه مطالعات اقتصادی پژوهشگاه فضای مجازی در گزارشی به بررسی نظرات ربیع دبوسی که از وی به عنوان یکی از برجسته‌ترین کارشناسان دیجیتال خاورمیانه نام برده می شود پرداخته است.

 

انقلاب دیجیتالی در مقیاس جهانی رخ داد

بی‌شک انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داده است و در این میان این سوال مطرح می شود که شرکت‌ها و کسب و کارها چگونه می‌توانند از این فرصت بدیع برای رسیدن به پیشرفت استفاده کنند؟

فناوری اینترنت راه و روش کار، زندگی، بازی و یادگیری ما را تغییر داده است. قدرت و فراگیری اینترنت، امکان انجام بهتر و سریع‌تر اغلب فعالیت‌ها را به ما داده است. کامپیوترها، تلفن‌های همراه، خانه‌ها، خودروها، لباس‌ها، کسب‌وکارها و حتی شهرها همه در حال اتصال به شبکه جهانی هستند.

انقلاب دیجیتال این پتانسیل را دارد که بازارها را سریع‌تر از هر نیرویی در تاریخ تغییر دهد و در این میان، سازمان‌هایی که حرکت به سمت تحولات شغلی دیجیتال را در برنامه کلان خود ندارند، بی‌شک دچار نوعی عقب‌ماندگی خواهند شد و آن‌هایی که به جریان دیجیتال‌سازی پیوسته‌اند، جریان‌های جدید درآمدی و توسعه تجاری بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند.

 

انقلاب دیجیتال مشاغل را کارآمدتر می کند

دراین شرایط هنگامی که روند دیجیتالی شدن کامل شود و فناوری مسئولیت اکثر کارها را از مردم بگیرد، شرکت‌ها و مؤسسات باید در مورد چگونگی دستیابی به موفقیت در مقیاس کلان تجدید نظر کنند.

دیجیتالی شدن پتانسیل لازم را برای ایجاد تأثیر پایدار و مثبت در هر حوزه‌ای از جامعه دارد. دیجیتالی شدن، در اصل فرآیند برنامه‌ریزی و در نهایت ساختن یک اکوسیستم پیشرفته و پیچیده برای فناوری اطلاعات است که امکان اتصال، بهره‌وری و امنیت بیشتر را فراهم می‌کند و از این طریق تأثیر مثبت به وجود می‌آورد.

با انقلاب دیجیتال مشاغل کارآمدتر می‌شوند؛ مصرف‌کنندگان تصمیمات آگاهانه‌تری می‌گیرند و با روشن شدن تأثیر واقعی فناوری، کل صنایع تغییر می‌کنند. به این ترتیب از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا حمل‌ونقل و دیگر حوزه‌های حیاتی، به سمت روش‌های دیجیتالی حرکت کرده و ساده‌سازی فرآیندها به حذف ناکارآمدی‌ها و ایجاد تجربیات بهتری برای بیماران، مسافران و عموم مردم می انجامد.

 

استراتژی شرکت ها برای بقا در عصر دیجیتال

بی‌شک، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تطبیق کامل با تحولات دیجیتال به استراتژی‌هایی نیاز دارند.

موسسه گارتنر در سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرده بود که تا پایان سال ۲۰۲۰، بیش از ۷۵ درصد از شرکت‌های جهان به فعالیت در زمینه‌های دیجیتال روی می‌آورند یا در فرآیند تغییر سازوکار خود خواهند بود.

حال پس از گذشت ۵ سال درحالی‌که بسیاری از سازمان‌ها طرح‌های تحول شغلی به سمت دیجیتالی شدن را برنامه‌ریزی یا در دست اجرا دارند اما پیشرفت موجود با شتاب پیش‌بینی شده انطباق ندارد. بسیاری از کارشناسان، علت این امر را ضعف شرکت‌ها در تغییر راهبردها و کمبود تخصص می‌دانند.

در عصر حاضر، تقریباً همه بازارها و بخش‌های صنعتی در حال گذار از عصر اطلاعات به عصر دیجیتال هستند و سرعت تحولات بیش از گذشته شده است. همه کشورها، شهرها و شرکت‌ها به این درک رسیده‌اند که برای بقا و شکوفایی در این دوره جدید باید متحول شوند.

این انتقال به عصر دیجیتال مستلزم تغییرات گسترده در زمینه فناوری، مدیریت سازمانی، فرهنگی و فراتر از آن است. سازمان‌ها باید برای ورود به عرصه رقابت و بقا جسور و شجاع باشند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری سازمان‌ها باید فرصت‌های لازم برای دیجیتالی شدن را در راستای اهدافشان، به‌کارگیرند.

سرعت گرفتن فرآیند دیجیتال‌سازی و به‌روزرسانی، زیرساخت‌های حیاتی، افزایش تولید ناخالص داخلی کشورها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شغل را سبب می‌شود و این امکان را فراهم می‌آورد تا گروهای جدید و متنوعی از کارآفرینان خوش‌فکر، مشاغل تازه‌ای را در اقصی نقاط جهان ایجاد کنند.

این امر، از سوی دیگر امکان دسترسی و فرصت‌های بیشتر برای آموزش حرفه‌های مبتنی بر فناوری به علاقه‌مندان در سراسر جهان را محیا می‌سازد و نتیجه این امر چیزی جز کاهش عمق شکاف توسعه‌یافتگی کشورها و افزایش سطح رقابت میان آن‌ها نیست. از این رو داشتن یک اکوسیستم دیجیتال مناسب و درست برای دستیابی به هر یک از این موارد ضروری خواهد بود.

 

مزایای دیجیتالی شدن و اتصال چیست

سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به منظور آماده‌سازی خود برای پذیرش تحولات دیجیتال، باید استراتژی تجاری و فناوری اطلاعات خود را متحول کنند، همه سیستم‌ها و فعالیت‌های خود را به صورت یکپارچه به اینترنت و جریان دیجیتال متصل سازند و پذیرای آنالیز و تحلیل کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات باشند. از سوی دیگر باید فناوری‌های خود را به‌روز و کارآمد نگه دارند و سرمایه‌گذاری کافی و استفاده از متخصصان را مدنظر قرار دهند.

در پایان این فرآیند، مزایای دیجیتالی شدن و اتصال، بیش‌ازحد تصور خواهد بود. بهره‌وری اقتصادی بیش‌ازپیش، تجربیات بهتر در زمینه ارائه خدمات، استفاده بهینه از دارایی‌ها و چشم‌انداز شفاف از تجارت آینده، از جمله این مزایا هستند.

با این‌وجود، کارشناسان معتقدند که مهم‌ترین عامل به تعویق افتادن تحقق این امر، کمبود نیروی متخصص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مقیاس جهانی است و تنها راه عبور از این چالش جذب و آموزش تعداد بیشتری از افراد در رشته‌های مربوط به این زمینه است.

بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، برای دستیابی به مزایای شغلی که از طریق دیجیتالی شدن حاصل می‌شود، به زیرساخت‌های شبکه‌ای قابل اتکا و ایمن نیاز دارند. آن‌ها باید شبکه‌های پراکنده و ناهمگون خود را همگرا کرده و با استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده‌های پیشرفته، شیوه‌های نوین رشد و توسعه را در پیش گیرند.

 

پتانسیل شرکت های خاورمیانه برای ایجاد اکوسیستم هوشمند

در این میان بررسی ها نشان می دهد که شرکت‌های خاورمیانه برای ایجاد اکوسیستم هوشمند از طریق دیجیتال‌سازی زیرساخت‌ها، پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارند. در این مقطع تاریخی، گرچه نیاز به تحول اجباری و مزایای آن بسیار آشکار هستند، اما مسیر به‌هیچ‌وجه هموار نیست.

سازمان‌ها در پی بهبود سودآوری و کاهش هزینه‌های خود و همچنین حرکت پرشتاب به سمت استقرار خدمات جدید هستند. شرکت‌های کوچک و متوسط برای اینکه بتوانند سرعت کسب‌وکار را افزایش دهند باید راه‌حل‌هایی برای مدیریت و ذخیره داده‌ها پیدا کنند. شرکت‌ها با اتکا به فناوری‌هایی چون اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، می‌توانند انتظار بهره‌وری عملیاتی بیشتر، بهبود امنیت، افزایش کارآمدی نظام توزیع، کنترل اطلاعات، تصمیم‌گیری سریع، فرصت‌های شغلی جدید و درآمدهای بیشتری را داشته باشند.

فناوری اطلاعات از جهت فعال کردن داده‌های عملی، ایجاد ارتباطات و درآمدهای جدید برای سازمان‌های سراسر منطقه خاورمیانه، در کانون توجه قرار گرفته است. با این وجود با توجه به ادامه سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های کوچک و متوسط در فناوری‌های آینده، بی‌شک پیامدهای این اقدام، تحول آمیز خواهد بود. شرکت‌هایی که دیجیتالی می‌شوند به دلیل گشودن دریچه جریان‌های جدید درآمدی، ارائه خدمات بهتر و ایجاد مدل‌های عملیاتی جدید که کارآیی و ارزش بالایی دارند، در موقعیت بهتر و متمایزی نسبت به رقبا، قرار خواهند گرفت.

درنهایت اینکه برای حرکت سریع‌تر و کارآمدتر در عصر انقلاب دیجیتال، شرکت‌ها باید تمرکز خود را روی تجارت در زمینه‌های ارتباطات، فضای ابری، رسانه‌های اجتماعی، جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل اطلاعات، معطوف کنند.

اگر شرکت‌ها از این بسترهای هوشمند استفاده نکنند توانایی حرکت آن‌ها با سرعت، مقیاس و امنیت لازم کاهش می‌یابد. تحول در همه صنایع با شتاب در حال پیگیری است و موفقیت در این مقطع حساس تاریخی به توانایی شرکت‌ها در ایجاد تحول دیجیتالی و انطباق با ساختارهای جدید فناوری اطلاعات بستگی دارد.

فرصت‌های دیجیتالی شدن بسیار زیاد است، اما این فرصت‌ها به دلیل کمبود جهانی نیروی کار متخصص فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات محدود هستند و حل این بحران، تربیت نیروهای فنی خبره در این بخش را می‌طلبد.

 

منبع : خبرگذاری مهر



:: برچسب‌ها: انقلاب دیجیتال , اخبار روز , کسب و کار , چالش , اینترنت , فضای مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت

طبق وعده مسئولین امر، پرونده آزادسازی سهام عدالت در دست بررسی بوده و قرار است در ۱۸ مردادماه که مصادف با عید غدیر خم است، امکان فروش ۶۰ درصد این سهام برای دارندگان سهام عدالت فراهم شود.

بورس عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت
 

ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد آزادسازی سهام عدالت نهم اردیبهشت ماه صادر شد و مشمولان از دهم اردیبهشت تا دهم خردادماه این اختیار را داشتند که روش مستقیم یا غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کنند.

بر این اساس و طبق آمار، از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. این افراد از هشتم خردادماه امکان فروش ۳۰ درصد از سهام خود را با مراجعه به بانک‌ها یا کارگزاری‌ها داشتند و بر اساس آخرین آماری که ۲۱ تیرماه از سوی مسئولان ارائه شد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای فروش سهام عدالت خود به بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه کردند که تا تاریخ مذکور، از این تعداد سفارش یک میلیون و ۷۶ هزار نفر اجرا شده و ۲۷۳۷ میلیارد تومان سهام عدالت بفروش رفته که از این میزان ۲۷۳۱ میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شده است.


به نظر می‌رسد پرونده آزادسازی کامل سهام عدالت امسال بسته شود، زیرا طبق وعده ریاست جمهوری ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت برای عید غدیر (شنبه هفته آینده) و ۳۰ درصد دیگر هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

بر این اساس مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و تاکنون اقدام به فروش سهام خود نکرده اند، می‌توانند برای فروش ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند. افرادی هم که پیش از این ۳۰ درصد سهام خود را فروخته بودند، می‌توانند نسبت به فروش ۳۰ درصد دیگر سهام خود اقدام کنند. سهام داران باید توجه داشته باشند برای فروش سهام خود محدودیت زمانی ندارند و اگر امسال هم اقدام به فروش سهام خود نکنند، حق فروش از آنها سلب نخواهد شد.

از سوی دیگر همچنان به سهام داران سهام عدالت توصیه می‌شود از فروش سریع سهام خود خودداری کنند. بر اساس وضعیت بازار در ۲۸ تیرماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان کمی بیشتر از ۱۷ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان بود. این درحالی است که ارزش این سهام در اوایل خردادماه حدود هفت میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

 
منبع: ايسنا


:: برچسب‌ها: سهام , سهام عدالت , بازار سهام , اخبار روز , اخبار اقتصادی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

جزییات عرضه اولیه‌های این هفته بورس

زمان قطعی یازدهمین و دوازدهمین عرضه اولیه سال مشخص و مقرر شد ۶ و ۱۲ درصد از سهام توسعه مسیر برق گیلان و زر ماکارون چهارشنبه هفته جاری در فرابورس و بورس واگذار شود.

اقتصاد جزییات عرضه اولیه‌های این هفته بورس
 

بازار سهام این هفته علاوه بر واگذاری ۶ درصد از سهام توسعه مسیر برق گیلان در فرابورس، میزبان زر ماکارون هم است که بعد از لغو عرضه در ۷ خرداد و ۲۵ تیر انجام می‌شود.

براساس این گزارش، درحالی عرضه اولیه "غزر" به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مبنی بر تغییر حدود ۴۳ درصدی قیمت فروش محصول اصلی به زمان نامعلومی موکول شده بود و پس از آن نیز واگذاری سهام آن به دلیل بررسی آخرین وضعیت ترهین دارایی‌ها در ۲۵ تیرماه لغو شد که با تصمیم مسئولان بورس، مقرر شد چهارشنبه این هفته ۸ مرداد ماه، ۱۲ درصد از سهام این شرکت بالاخره به عموم داده شود.


این عرضه شامل ۱۶۰ میلیون سهم با دامنه قیمت ۳۷۷۵ تا ۳۹۷۵ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۵۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری بانک پاساگارد در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد. در روز پس از عرضه اولیه نیز ۳۲ میلیون سهم با قیمت ثابت کشف شده به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق می‌پذیرد.

همچنین واگذاری ۶ درصد سهام شرکت توسعه مسیر برق گیلان برای دومین بار به جای یک روز، طی دو روز کاری توسط کارگزاری بانک سپه در بازار دوم معاملات فرابورس انجام خواهد شد.

به این ترتیب، ۵.۸ درصد از سهام "بگیلان" معادل ۲۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی ۸۰ سهم و دامنه قیمت ۲۲۰۰ تا ۲۴۵۰۰ تومانی هر سهم، آماده عرضه شده اما زمان سفارش خرید این سهم به جای صبح به بعداز ظهر موکول شده که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ خواهد بود.

بنابراین متقاضیان خرید سهام این شرکت باید بعد از پایان معاملات، اقدام به سفارش خرید کنند. علاوه براین تخصیص سهام "بگیلان"، سه شنبه و شروع معاملات ثانویه از شنبه آینده تعیین شده است. ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم هم شنبه ۱۱ مرداد با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق‌های سرمایه تعلق می‌گیرد.

براساس این گزارش، طی امسال سهام ۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه‌گذاری پویا، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، رایان هم افزا و تولید نیروگاه برق گیلان به ترتیب در ۲۰ و ۲۷ فروردین، ۱۰ و ۳۱ اردیبهشت، ۷ خرداد، ۴، ۱۱، ۱۸ و ۲۵ تیر عرضه اولیه شده‌اند و با توجه به عرضه توسعه مسیر برق گیلان در سه شنبه، زر مارکاون یازدهمین شرکت تازه وارد سال بشمار می‌رود.

 
منبع: بورس پرس / گسترش نیوز


:: برچسب‌ها: بورس , فرابورس , سهم , سهام , عرضه اولیه , عرضه های اولیه , زر ماکاران , برق گیلان ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

پرسپولیس؛ قهرمان زود هنگام لیگ

 

 

تیم پرسپولیس با پیروزی در بازی مقابل نفت در مسجدسلیمان، چهار هفته زودتر از پایان رقابت های لیگ برتر نوزدهم با ۶۲ امتیاز قهرمانی خود را روی کاغذ هم مسجل کرد.

 

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ شاگردان گل‌محمدی با قهرمانی در هفته بیست‌و‌ششم لیگ، رکورد زودترین قهرمانی ادوار لیگ حرفه ای را هم به نام خود ثبت کردند. پرسپولیسی‌ها در این بازی علاوه بر چهارمین قهرمانی پیاپی، طلسم شکست‌ناپذیری تیم نفت مسجدسلیمان مقابل سرخپوشان تهرانی را هم شکستند تا انتقام شکست دور رفت مقابل این تیم سمج و سختکوش را نیز بگیرند.

 

 

پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ برتر نوزدهم شد / پوکر قهرمانی تاریخی در شهر اولین‌ها

 

 

پرسپولیس از ساعت ۲۰:۴۵ امروز (جمعه) در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به مصاف مسجدسلیمانی ها با هدایت مهدی تارتار رفت و در نهایت این دیدار با برد دو بر یک تیم میهمان تهرانی به پایان رسید تا سرخ پوشان تهرانی، قهرمانی خود در فصل نوزدهم لیگ برتر را مسجل کنند. علی علیپور در دقیقه ۳۹ و مهدی عبدی در دقیقه ۵۸ گل‌های تیم پرسپولیس به ثمر رساندند و تنها گل تیم نفت توسط حسین ابراهیمی در دقیقه ۷۱ از روی نقطه پنالتی وارد دروازه سرخ پوشان شد.

 

دروازه رادوشوویچ سرانجام از روی نقطه پنالتی باز شد تا کلین شیت های این گلر خوش شانس تمام شود. در این بازی او به زحمت زیادی نیفتاد. سیدجلال حسینی با پیروزی امشب تیمش برای هشتمین بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد؛ یک رکورد شاید دست نیافتنی در تاریخ!

 

ترکیب نفت مسجدسلیمان: احمد گوهری، حامد نورمحمدی، علیرضا علیزاده، صادق صادقی (۴۶ - مهدی زبیدی)، حسین ابراهیمی، مجید عبدی، سجاد جعفری، احمد الجبوری (۶۱ - امید سینگ)، آرمان قاسمی، میرهادی میرجوان (۸۲ - محمدامین اسدی) و پیام ملکیان.

 

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی (۷۴ - امید عالیشاه)، بشار رسن (۴+۹۰ - امیر روستایی)، مهدی عبدی (۸۷ - محمد احسان حسینی) و علی علیپور (۴+۹۰ - سعید حسین‌پور).

 

داور: سیدرضا مهدوی

 

 

شرح گل

 

نفت مسجدسلیمان ۰ پرسپولیس ۱: (دقیقه ۳۹، علی علیپور) روی فرار مهدی شیری از سمت راست و یک کنترل موفق و در ادامه ارسال با پای چپ، علی علیپور بالاتر از مدافعان نفت مسجدسلیمان موفق شد دروازه گوهری را نشانه بگیرد و گل برتری تیمش را به ثبت رساند. 

 

نفت مسجدسلیمان ۰ پرسپولیس ۲: (دقیقه ۵۸، مهدی عبدی) پاس عمقی از نعمتی برای عبدی در شرایطی که نفتی‌ها به گمان آفساید ایستاده بودند، با تک ضربه این مهاجم گل دوم سرخ‌ها را به نام او کرد.

 

نفت مسجدسلیمان ۱ پرسپولیس ۲: (دقیقه ۷۱، حسین ابراهیمی): حسین ابراهیمی که ارسالش با برخورد به دست سیدجلال حسینی پنالتی اعلام شده بود، خودش این ضربه را با قدرت زد که علیرغم برخورد به پای بوژیدار توپ وارد دروازه شد. 

 

دقایق حساس

 

دقیقه ۳ ارسال سیامک نعمتی با ضربه سر بشار رسن از بالای دروازه گوهری عبور کرد.

 

دقیقه ۹ روی اشتباه وحید امیری، پاس در عمق هافبک نفت به مجید عیدی رسید، اما ضربه وی با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

 

دقیقه ۱۰ شوت زمینی صادقی در اختیار رادوشویچ قرار گرفت.

 

دقیقه ۲۴ رادو این بار ضربه محکم احمد الجبوری را از داخل محوطه جریمه پرسپولیس به کرنر فرستاد.

 

دقیقه ۳+۴۵ پرسپولیس با ضربه سر کنعانی زادگان به گل دوم رسید، اما کمک داور اول آن را آفساید گرفت.

 

دقیقه ۴۷ گوهری ضربه ایستگاهی علیپور را در اختیار گرفت.

 

دقیقه ۵۲ روی پرتاب اوت وحید امیری توپ درون محوطه جریمه و در موقعیتی مناسب به علیپور رسید که این بار ضربه وی از کنار تیر دروازه به اوت رفت.

 

دقیقه ۶۷ شوت علیزاده با اختلاف زیاد از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

 

دقیقه ۸۳ ارسال حسین ابراهیمی با ضربه ملکیان از پشت محوطه جریمه همراه شد که این بار هم رادو توپ را مهار کرد.

 

دقیقه ۹۰ ضربه از پشت محوطه جریمه توسط امید سینگ به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

 

 

شکستن طلسم مسجدسلیمان در بهترین شب ممکن

 

اولین پیروزی تاریخ پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان منجر به قهرمانی آن‌ها در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل شد. شاگردان یحیی گل محمدی، که تاکنون بردی مقابل نفت مسجدسلیمان کسب نکرده بودند، این بار بهترین سود را از موقعیت‌های شکل گرفته بردند و در نهایت نیز به گل‌های پیروزی بخش خود دست یافتند. پرسپولیس نیز به اولین تیم تاریخ فوتبال ایران در لیگ برتر تبدیل شد که چهار عنوان قهرمانی پیاپی کسب کرده و اینچنین بازی با نفت برای آن‌ها رویایی به اتمام رسید.

 

منبع : خبرگذاری تابناک ( tabnak.ir )

 



:: برچسب‌ها: پرسپولیس , نفت مسجد سلیمان , لیگ برتر , قهرمان لیگ برتر , فوتبال , اخبار فوتبالی , یحیی گل محمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

وزیر راه: ۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود / ورود ۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌به ناوگان ریلی ایران

وزیر راه: 2 هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود / ورود 2 هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌به ناوگان ریلی ایران

گروه استان‌ها ـ وزیر راه از افتتاح ‌۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن تا پایان سال خبر داد و گفت: ‌۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌نیز به ناوگان ریلی ایران اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد اسلامی ظهر امروز در جریان بازدید از خط دوم راه آهن قزوین ـ زنجان اظهار داشت: توسعه شبکه ریلی کشور جزو سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور است و  با اهتمام ویژه توسعه ریلی کشور را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در این دولت اتصال شبکه ریلی به پنج استان در برنامه توسعه محقق شد و برنامه‌های دیگری نیز  تا پایان دولت داریم که در حال انجام است.

اسلامی افزود: تا پایان سال حدود 2000 کیلومتر خط اصلی و خط دوم افتتاح خواهد شد از جمله این خطوط ، خط  ریلی دوم قزوین ـ زنجان است . ماه گذشته  با حضور رئیس جمهور خط دوم کرج ـ  قزوین را افتتاح کردیم و تا پایان سال و  با همت همه مسئولان قطعه قزوین تا زنجان که 171 کیلومتر است را افتتاح خواهیم کرد.

 

منبع : خبرگذاری تسنیم ( tasnimnews.com )

 



:: برچسب‌ها: خطوط راه آهن , قزوین , زنجان , رییس جمهور , وزیر راه , لوکوموتیو ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

رییس‌جمهوری مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب را افتتاح کرد

رییس‌جمهوری مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب را افتتاح کرد

بندرعباس- ایرنا -رییس جمهوری مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب را با هزینه افزون بر۷۴۰ میلیارد ریال، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

مرحله نخست طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب روز پنجشنبه با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان و علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی در شهرستان میناب و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

ای طرح با هزینه ای افزون بر ۷۴۰میلیارد ریال در مساحت سه هزار و ۷۵۰ هکتار است که با تکمیل آن برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

با بهره برداری از این طرح گام بزرگی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در زمین‌های تیرور، چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا و گوربند میناب برداشته می‌شود.

مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های کشور در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، با هدف بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در زمین های ویژه کشت محصولات کشاورزی همچون بادمجان، پیاز، فلفل و هندوانه، گندم، کلزا و آفتابگردان اجرا شده است.

اهداف مهم طرح شبکه فرعی آبیاری تحت فشار قطره‌ای شاخه شمالی دشت میناب شامل، تامین امنیت غذایی، افزایش کارایی مصرف آب با اجرای آبیاری تحت فشار قطره ای، احیای مجدد زمین های کشاورزی در سطح منطقه میناب، بهبود راندمان آبیاری از ۳۵درصد به افزون بر ۸۰ درصد، ارتقاء بازده آبیاری به منظور افزایش بهره وری از ۲ منبع ارزشمند آب و خاک، تعادل بخشی به منابع با هدف کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی، افزایش توانمندی کشاورزان با ایجاد مشارکت بیشتر نهادهای مرتبط، افزایش سطح درآمد کشاورزان و کاهش هزینه های کارگری و افزایش اشتغال دائم است.

شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی در ۹۰کیلومتری شرق هرمزگان قرار دارد ، دارای شاخص‌هایی شامل، ۴۱هزارهکتار معادل ۴۴۸ هزارتن تولید محصولات زراعی و ۲۲ هزارهکتار معادل ۱۵۷ هزارتن محصول باغی به طور سالیانه است.

 

منبع : خبرگذاری ایرنا ( irna.ir )



:: برچسب‌ها: حسن روحانی , رییس جمهور , وزارت جهاد کشاورزی , هرمزگان , افتتاح طرح ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

درخواست افزایش سقف انتخاب واحد در ترم آینده/

 

افزایش تعداد واحدهای مجاز به صورت معرفی به استاد

برخی کاربران فارس خواستار «افزایش سقف انتخاب واحد برای دانشجویان» شده اند. خبرنگار فارس این مطالبه را پیگیری کرده است.

فارس من| درخواست افزایش سقف انتخاب واحد در ترم آینده/ افزایش تعداد واحدهای مجاز به صورت معرفی به استاد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در این سامانه خواستار «افزایش سقف انتخاب واحد برای دانشجویان» شده اند.

این کاربران نوشته اند: «متأسفانه بیماری کرونا، عده کثیری را به عناوین مختلف گرفتار کرده و برای آنها عواقبی از جمله عقب‌ماندگی درسی به همراه داشته که به نظر می‌رسد، تنها راهکار موثر، افزایش سقف انتخاب واحد در سال تحصیلی پیش‌رو باشد، به این صورت که در هر نیمسال، به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد این اختیار داده شود تا بتوانند بیش از ۱۴ واحد اخذ کنند، همچنین دانشجویان دوره کارشناسی با معدل کمتر از ۱۷، مجاز باشند بیشتر از ۲۰ واحد انتخاب کنند، به این ترتیب افراد نه تنها متحمل هزینه‌های مالی و زمانی اضافی نمی‌شوند بلکه با فرصت جبرانی که برایشان فراهم شده، امکانی به وجود می‌آید تا در موعد مقرر فارغ‌التحصیل شوند.»

*پیگیری سوژه توسط خبرنگار فارس 

خبرنگار فارس این سوژه را پیگیری کرد و امکان اجرایی شدن این خواسته که دانشجویان کارشناسی ارشد بتوانند بیش از ۱۴ واحد اخذ کنند و دانشجویان کارشناسی با معدل کمتر از ۱۷ هم بتوانند بیشتر از ۲۰ واحد انتخاب کنند، تا در موعد مقرر فارغ‌التحصیل شوند، را مورد پرسش قرار داد.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهارداشت: فعلا مقررات آموزشی تغییر نکرده است.

*افزایش تعداد واحدهای قابل انتخاب به صورت معرفی به استاد

وی گفت: در ترم جاری به دلیل مسائلی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور ایجاد شد، وزارت علوم شرایط معرفی به استاد را تسهیل کرد و تعداد واحدهای معرفی به استاد نسبت به ترم های قبل افزایش یافت.

حسینی توضیح داد: به این ترتیب، در حال حاضر دانشجویانی که می خواهند فارغ التحصیل شوند، می توانند در انتهای ترم آخر تا سه درس معرفی به استاد  بگذرانند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: به این ترتیب دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی می توانند تا سه درس معرفی تا سقف ۸ واحد را معرفی به استاد  بگذرانند.

وی گفت: با این کار عملا به فارغ التحصیلی دانشجویان در موعد مقرر کمک شده است.

 

منبع : خبرگذاری فارس ( farsnews.ir



:: برچسب‌ها: انتخاب واحد , دانشجو , علمی , اخبار علمی , اخبار , فارغ التحصیلان , آموزش مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

منحنی ارز در حال پایین آمدن است

 

 منحنی ارز در حال پایین آمدن است

سخنگوی دولت با اعلام اینکه منحنی ارز در حال پایین آمدن است، قیمت واقعی ارز را بسیار پایین تر از قیمت فعلی آن برشمرد .

گزارش ایسنا ، علی ربیعی در ابتدای نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه ما امروز سفر نخست وزیر عراق به کشور را داریم، اظهار کرد: امیدواریم گفت‌وگوهای سازنده برای ترسیم چارچوب های کاری آینده و تعمیق بیشتر همکاری‌ها را داشته باشیم.

 

دستور کار دولت درباره رابطه با همسایگان

 

وی ادامه داد: ایشان در شرایطی وارد کشور می‌شوند که ارتباط با همسایگان و بیشتر شدن این روابط را در دستور کار دولت قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری در دولت گفت: از دیگر مصوبات ما همین سند بوده است و ضرورت آمادگی لازم برای گسترش گردشگری حتی در شرایطی که کرونا این صنعت را با مشکلاتی مواجه کرده است، را مورد توجه قرار دادیم.

 

قیمت واقعی ارز بسیار پایین تر از قیمت فعلی آن است

 

وی ادامه داد: در جلسات پی‌درپی دولت موضوع بازار هم مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه منحنی ارز در حال پایین آمدن است و این در نتیجه تلاشهای بانک مرکزی برای بازگشت ارز به قیمت واقعی خود است و در زمینه بازگشت ارزهایمان به کشور هم اقدامات مناسبی از سوی وزارت خارجه و اقتصاد انجام شده است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: در کنار عامل‌های اقتصادی و تحریم ها در مورد بالا رفتن قیمت ارز، فشار روانی که در این زمینه وجود داشت و کارهایی که سودجویان و بدخواهان دنبال می‌کردند هم تاثیر داشت. قیمت واقعی ارز بسیار کمتر از قیمتی است که امروز در بازار است و این افزایش قیمت مصنوعی و ناپایدار است و هم طرف عرضه و هم تقاضا این را در بازار نشان می‌دهد.

 

 ربیعی تاکید کرد: بالابردن تولید داخلی نه تنها تقاضای ارز را کاهش داده که به پایین آمدن قیمت‌های کالاها هم کمک می‌کند. انتظارات افزایش قیمت ارز و پیگیری ایجاد جو روانی درباره آن از سوی رسانه‌های خارجی و فضای مجازی سبب می‌شد که مردم پول‌های ریز و خرد خود را هم به سمت این بازار ببرند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه با فروش نفت و برگشت ارز حاصل از صادرات، درآمد ارزی بهتر از این خواهد بود، اظهار کرد: در همان زمان افزایش نرخ ارز هم قیمت‌های ارز و دیناری که در سایت‌ها و فضاهای مجازی اعلام می‌شد این گونه نبود. البته در حال حاضر هم در صحنه خارجی تحرکات دیپلماتیک برای کاهش قیمت ارز را شاهد هستیم که با کاهش محدودیت‌های کرونایی، صادرات ما رشد بیشتر خواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: از طرف عرضه با پایان یافتن رفع تعهد ارزی صادرکنندگان، عرضه آنها در بازار نیما رو به افزایش است. البته دیگران هم وقتی دیدند که نرخ در حال کاهش است شتاب خود به سوی عرضه را افزایش می‌دهند، این در حالی است که در طرف تقاضا هم ما کنترل‌هایی انجام دادیم.

 

منبع : خبرگذاری ایسنا ( isna.ir )





:: برچسب‌ها: ارز , دلار , قیمت ارز , قیمت دلار , کاهش قیمت دلار , قیمت روز دلار , علی ربیعی , سخنگوی دولت ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

 دانیال اسماعیلی‌فر در یک قدمی پرسپولیسی شدن

مدافع راست و وینگر ذوب آهن در تیررس باشگاه پرسپولیس قرار دارد و احتمالا در فصل آینده راهی تهران شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، دانیال اسماعیلی فر که طی فصل جاری تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور را خواهان خود می‌دید در ادامه با مخالفت باشگاه ذوب آهن برای جدایی مواجه شد تا فصل نوزدهم را در اصفهان و سبزپوشان پشت سر بگذارد.

اکنون اما گفته می‌شود با توجه به شناختی که یحیی گل محمدی از این بازیکن تکنیکی و گلزن در تیم‌های تراکتور و ذوب آهن داشته، مذاکرات ابتدایی برای پرسپولیسی شدنش به سرانجام رسیده و او لیگ بیستم را بعد از مذاکره نهایی با مدیران این باشگاه با پیراهن پرسپولیس به کار ادامه خواهد داد.

وینگر 27 ساله حال حاضر ذوب آهن، در پایان فصل نوزدهم قراردادش با این تیم خاتمه خواهد یافت و به نظر می‌رسد مشکل خاصی برای مذاکره با او از سوی پرسپولیسی‌ها به وجود نیاید. البته این در حالیست که همچنان سپاهان به عنوان مشتری جدی این بازیکن خواهان به خدمت گرفتن اوست و باید دید یحیی گل محمدی شاگردش را برای حضور در پرسپولیس ترغیب خواهد کرد یا خیر.

 

منبع : خبرگذاری ایلنا ( ilna.news )



:: برچسب‌ها: فوتبال , پرسپولیس , ذوب آهن , یحیی گل محمدی , اصفهان , فصل آینده فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

تعویق آلزایمر با درمان اختلال خواب/ تأثیر آپنه روی اختلال شناختی

 

تعویق آلزایمر با درمان اختلال خواب/ تأثیر آپنه روی اختلال شناختی
 

دکتر محمد نامی، مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجری طرح پژوهشی «ارزیابی تبعات اختلال تنفسی انسدادی خواب بر نقشه مغزی و کارکردهای عصبی شناختی در افراد مبتلا» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از چالش‌های مهم در راستای تامین و پایداری سلامت مغز شیوع اختلالات خواب است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین طبقه بندی ها تا حدود ۹۰ نوع اختلال خواب وجود دارد، بیان کرد: همواره اختلال خواب تبعات مهمی روی سلامتی افراد داشته و دارد، از این رو موضوع پیچیدگی‌های خواب باید بیش از پیش در طب پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به چالش‌های ناشی از نادیده گرفتن طیف اختلالات خواب بر اهمیت پرداختن هرچه بیشتر به پژوهش‌های بین رشته‌ای و چند تخصصی در این حوزه تاکید و بیان کرد: با توجه به خصوصیت بین رشته‌ای حوزه مطالعات و پزشکی خواب و نقش مغز در خواب در صدد برآمدیم تا پژوهشی را مبنی بر تاثیر اختلال آپنه خواب برکارکرد های عصب-شناختی انجام دهیم.

نامی با اشاره به روند این پروژه گفت: افراد دچار وقفه تنفسی موقت حین خواب در ابتدا عموماً خروپف می‌کنند و یا دچار محدودیت در جریانات تنفسی (هیپوپنه) می‌شوند. هر رویداد وقفه تنفسی با آپنه انسدادی خواب ۱۰ ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد که در پی آن ۳ تا ۴ درصد افت در اشباع اکسیژن در خون رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه آپنه خواب موجب کاهش اکسیژن رسانی به بافت حیاتی مغز می‌شود، عنوان کرد: می‌دانیم که خطر بروز سکته مغزی در افرادی که آپنه خواب دارند تا ۳ برابر است در عین حال مساله مورد توجه ما که تاکنون کمتر به آن توجه شده بود تاثیرات شناختی آپنه روی مغز بود.

وی با بیان اینکه این وقفه‌های تنفسی خواب روی توجه، تمرکز، حافظه، یادگیری، قضاوت، حل مسئله و عدم کنترل هیجان و… تاثیر می‌گذارد، گفت: ما در این پروژه به بررسی تاثیرات عصب شناختی که اختلال آپنه خواب بر مغز می‌گذارد پرداختیم.

وی ادامه داد: در این مطالعات دو جنبه کارکردی مد نظر ما بود اول اینکه اختلال آپنه و هیپوپنه خواب چه تاثیراتی روی دینامیک الکتریکی، امواج و عملکرد مغز می‌گذارد و دوم اینکه مهمترین جنبه‌هایی افت کارکرد شناختی در زمینه این اختلال کدامند.

وی با بیان اینکه معمولاً افرادی که دچار اختلال خواب هستند با روشی به نام «سی پپ» درمان می‌شوند، بیان کرد: به علاوه در این پروژه به بررسی تاثیر درمان موثر با سی پپ بر عوامل شناختی و پویایی متغیرهای نقشه الکتریکی مغز پرداختیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بر پایه مطالعات میدانی باور متخصصین این است که حدوداً ۴ میلیون نفر در کشور دچار آپنه شدید و متوسط خواب هستند، بیان کرد: با توجه به شیوع این مشکل در جامعه که بین ۵ تا ۲۰ فرد را درگیر می‌کند نیاز به همکاری بین رشته‌ای و انجام این پروژه پژوهشی بیشتر از همیشه احساس می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است برای پیشگیری از ابتلای زودرس افراد به دمانس از نوع آلزایمر و توانبخشی عصب شناختی در افراد مبتلا، مشکل اختلال خواب جدی گرفته شود، بیان کرد: در افرادی از اختلال خواب رنج می‌برند ممکن است زمان بروز اختلالات شناختی تا ۱۰-۱۵ سال تسریع شود.

به گفته این پژوهشگر حوزه اختلالات خواب متاسفانه افرادی که دچار آپنه خواب درمان نشده هستند اصولاً دچار لغزش‌های مکرر شناختی می‌شوند و این موضوع موقعی اهمیت حتی بیشتری پیدا می‌کند که به آمار حوادث شغلی، تصادفات و… نگاه می‌کنیم که رو به افزایش اند.

وی با اشاره به فرآیند تشخیص تاثیر عوامل شناختی بر مغز دچار اختلال خواب گفت: در ابتدا از مغز این افراد نقشه الکتریکی مغز تهیه کردیم و آن را با عملکرد مغز افراد سالم قیاس دادیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌های شناختی در پی تست خواب و نقشه برداری مغز انجام شد، بیان کرد: نتایج این پژوهش نشان داد که افراد مبتلا به آپنه خواب نسبت به گروه متناظر همجنس و هم سن خود تا ۶۵ درصد بیشتر دچار اختلالات شناختی مانند فراموشی، نقض توجه و ناکارآمدی در کنترل هیجانی شناختی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در این پروژه تغییرات پایه و دینامیک فرکانس امواج خواب و بیداری در نواحی قشری مغز افراد مبتلا را در شرایط پایه و ۱۲ هفته پس از درمان با سی پپ مورد بررسی قرار دادیم، خاطر نشان کرد: پس از ۱۲ هفته از شروع درمان نتایج ارزیابی شناختی و برسی کنش‌های الکتریکی به مغز نشان دهنده بهبود ۳۸ درصدی متغیرهای شناختی و عصبی-زیستی بود. در واقع آپنه خواب باعث محدودیت اکسیژن رسانی به مغز می‌شود؛ محدودیتی که تبعات ساختاری، عملکردی و شناختی در مغز به دنبال دارد. بر این اساس درمان آپنه خواب می‌تواند تاثیر واضحی بر کارکرد شناختی و دینامیک امواج مغزی داشته باشد.

به گفته نامی، استفاده از این مارکرهای ارزیابی عصب شناختی در مغز برای پایش تاثیر درمان در افرادی که آپنه خواب و همزمان افت کارکرد شناختی دارند موثر است.

نامی با تاکید بر اینکه سلامت خواب، سلامت مغز است و سلامت مغز در نهایت منجر به سلامت فرد می‌شود، بیان کرد: از آنجایی که اختلال خواب قابل درمان است می‌توان با درمان آن، از طیف گسترده‌ای از اختلالات عصب شناختی به ویژه دمانس از نوع آلزایمر پیشگیری کرد.

به گزارش مهر، دکتر محمد نامی و دکتر سمراد محرابی نویسندگان مسئول مقالات برآمده از این طرح پژوهشی بودند. این پروژه در واحد اختلالات رفتاری خواب گروه علوم اعصاب دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با همکاری بنیاد کچ در استانبول ترکیه و انستیتو مغز در ناتال برزیل به انجام رسید.

 

منبع : خبرگذاری مهر ( mehrnews.com )



:: برچسب‌ها: آلزایمر , علم و دانش , فناوری , تعویق آلزایمر , اختلال خواب , محمد نامی ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()