نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

درحالی که از ساعات و روزهای آینده تصمیمات مهمی گرفته میشود که با دو اقدام مربوط به زمان بندی معاملات و نصاب صندوق‌ها، سیگنال های مهمی به بازار سهام ارسال شد.

87163:

دنیای بورس | همانطور که قبلا پیش بینی شده، به نظر می‌رسد تصمیمات مهمی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و بورس تهران گرفته شده و میشود. درحالی که قرار است هفته بعد  (شنبه و یا یکشنبه صبح) شورای عالی بورس برای وضع کنونی بازار تشکیل دهد که از دیروز و امروز چند اقدام مهم توسط بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار تهران صورت گرفت که به نظر میتواند سیگنال های مهمی به بازار سهام در هفته پیش رو (از روز شنبه) باشند. باید در انتظار تمامی تصمیمات بورس در ساعات و روزهای آینده بود، چرا که از هفته آینده هم قرار است به صورت قطعی پذیره نویسی صندوق دارایکم با محور پالایشی ها صورت گیرد.

البته فعالان بازار سرمایه نسبت به شرایط پیش آمده ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند به دلیل ترسی که در بازار حاکم شده، بسیاری به دنبال خروج از بازار هستند و ناظر و سیاست‌گذار باید دست به اقدام عملی بزند، این در حالی است که برخی هم معتقدند سیاست‌گذار به دلیل کنترل ریسک و تخلیه هیجان ها تا زمانی که مصلحت نداند، اقدام به تصمیمات عملی نمی‌گیرد. با این اوصاف برآیند رفتار سیاست‌گذار و ناظر بازار نشان می‌دهد با تصمیمات مهم و اقدامات عملی باید از هفته آینده تصمیمات جدیدی برای بازار سهام در راستای تعادل بخشی و کنترل ریسک باشیم.

البته با توجه به خاصیت سینوسی و نوسانی بازارهای مالی، رفتارهای معاملاتی تا حدی میتواند قابل توجیه باشد اما به دلیل شرایط تحریمی و کرونایی و ساختار معیوب اقتصاد ایران و حجمی عظیمی از پول‌های غیرمحاسبه نگر و بدون منطق به بازار سهام به نظر میرسد رفتارهای هیجانی در این ابعاد (چه صعود غیرمنطقی و چه نزول غیرمنطقی) می‌تواند تعادل بازارها را بهم بریزد و در یک منطق غیرمنصفانه در نهایت موجب زیان یا سود بسیاری شود. 

بر مبنای تصمیمات فعلی براین اساس بورس تهران در سومین تصمیم خود برای زمان بندی معاملات در یک ماه اخیر اعلام کرد: زمان معاملات بازار سهام به وضعیت قبل برگشت. براین اساس معاملات تمامی نمادها از روز شنبه به صورت عادی از ساعت 8:30 تا 9 سفارش گیری و از ساعت 9 تا 12:30 معاملات انجام میشود. همچنین محمود گودرزی، معاون بورس اراق بهادار با بیان اینکه زمان بندی جدید ساعت جلسات معاملاتی انجام نمی‌شود و از روز شنبه کلیه شرکت ها در یک جلسه معاملاتی معامله خواهند داشت، تاکید کرد: از روز شنبه یکم شهریور ماه، کلیه صنایع و نمادهای معاملاتی بورس تهران، طبق روال گذشته از ساعت ۸:۳۰ تا ۹ صبح سفارش گیری و ۹ تا ۱۲:۳۰ روند معاملاتی طبق روال گذشته خواهد بود.

جدیدترین و آخرین تصمیم بورس تهران که معاملات به حالت عادی برگشت

پیش تر عصر دیروز  سازمان بورس در تصمیم دومش را گرفته بود و تغییر مجدد ساعات معاملات که طی این تغییر زمان معاملات به شرح زیر کاهش پیدا کرده بود که با تصمیم آخری همه چیزی به حالت قبلی برگشت: براین اساس قرار بود جلسه معاملاتی اول: از ساعت 8:30 الی 11:15 ( پیش گشایش 8:30 الی 8:45) باشد و جلسه معاملاتی دوم: از ساعت 11:45 الی 13:45 ( پیش گشایش 11:30 الی 11:45 ) باشد. اکنون با تصمیم جدید ابلاغیه زیر هم لغو شد.

تصمیم دیروز بورس در خصوص زمان بندی معاملات که نیامده لغو شد. 

برخی منابع خبری همچون «سنا» خبر داده اند که مصوبات جدیدی در راه است و البته جلسه در سازمان بورس در وزهای آیند ادامه دارد. همچنین بورس 24 مدعی شده، جلسه شورای عالی بورس هفته بعد (صبح شنبه یا یکشنبه) برگزار میشود. محسن علیزاده ناظر مجلس در شورای بورس در این خصوص گفته بود: برای رسیدگی به وضعیت بازار یکشنبه جلسه فوق العاده شورای بورس برگزار می شود. او همچنین گفته بود که ما مخالف دو زمانه شدن تایم معاملات هستیم و احتمال دارد این رویه تغییر کند. البته او به مردم هم توصیه کرد: در بورس هیجانی رفتار نکنند.

در تازه ترین این مصوبات جدید، نصاب سقف سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، به ۱۵ درصد افزایش یافت. این خبر پیش‌تر توسط دنیای بورس اطلاع رسانی شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از سهامداران نصاب سقف سرمایه ­گذاری صندوق­ های سرمایه­ گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده نزد یکی از بورس ­ها و نیز واحدهای صندوق ­های سرمایه ­گذاری را تغییر داد. به این ترتیب، در جدیدترین مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نصاب سقف سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، ۱۵ درصد تعیین شد. بر اساس این گزارش، سقف حدنصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، در شهریور ماه سال ۹۵ معادل ۱۵ درصد بود که در آبان ماه ۹۷ این حد نصاب به ۲۵ درصد رسید.

در ابتدای سال ۹۹ و در فروردین ماه سال جاری، این حد نصاب ۱۰ درصد تعیین شد و در مرداد ماه سال جاری نیز طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار حدنصاب سرمایه گذاری در سهام این صندوق ها به ۵ درصد کاهش یافت. در جلسه ای که هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حمایت از بازار سرمایه،برگزار کرد، افزایش سقف سرمایه گذاری در سهام صندوق های بادرآمد ثابت به ۱۵ درصد افزایش یافت.

همچنین در ابتدا خبری آمد، طبق برخی شنیده های غیر رسمی، در ادامه اخبار مثبت برای بازار  در هفته آینده ضرایب اعتبار کارگزاری ها به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس گفته است: از روز یکشنبه دوم شهریورماه، ضریب تعدیل سهام در حساب تضمین مشتریان اعتباری از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش می یابد.

یک مقام مسول در سازمان بورس گفته است: در این چند روز تمام تلاش برای کاهش تنش ها در بازاراست ولی از سوی برخی مدیران و صندوق ها انتظار همدلی بیشتری هست. طی روزهای گذشته با کمک برخی حقوقی ها و صندوق توسعه و تثبیت اقدام به حمایت از بازار کردیم ولی برخی صندوق ها و حقوقی ها در فضایی غیرهمدلانه دوباره فروشنده بازار بودند البته هر کسی در خرید و فروش مختار است ولی باید شرایط را هم در نظر گرفت. بسیاری از این حقوقی ها در قیمت های بالاتر حاضر به فروش نبودند اما بعضا حالا بعد از افت ۳۰تا۴۰ درصدی فشار فروش را بیشتر میکنند. در زمان شهادت سردار سلیمانی همدلی به بازار کمک کرد. قطعا با همدلی خیلی زود از این شرایط عبور خواهیم کرد .

 

منبع : دنیای بورس



:: برچسب‌ها: سیگنال مثبت , بازار سرمایه , بازار بورس , اقتصاد , اخبار اقتصادی , اخبار روز ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

طارمی بهترین تیم را انتخاب کرد/ او به پورتو کمک زیادی می‌کند

طارمی بهترین تیم را انتخاب کرد/ او به پورتو کمک زیادی می‌کند

مربی تیم ملی فوتبال ایران و دستیار دراگان اسکوچیچ ضمن تایید خبر انتقال مهدی طارمی به تیم پورتو پرتغال گفت: طارمی بازیکن باهوشی است و بهترین انتخاب را داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، با توافق صورت گرفته بین دو باشگاه ریوآوه و پورتو، مهدی طارمی مهاجم ایرانی فصل آینده پیراهن تیم پورتو را به تن خواهد کرد. این مهاجم ایرانی فصل گذشته با ریوآوه ۱۸ گل در لیگ پرتغال به ثمر رساند و به عنوان آقای گلی مشترک در این کشور دست یافت. طبق اعلام رسانه های پرتغالی، ریوآوه در ازای دریافت ۵ - ۶ میلیون یورو، رضایتنامه طارمی را صادر کرده است و قرارداد این مهاجم با پورتو، ۴ ساله خواهد بود.

روزنامه «ابولا» پرتغال یکی از روزنامه هایی بوده که به خوبی خبرهای مربوط به طارمی را پوشش داده است. ابولا امروز هم دو مطلب پیرامون طارمی منتشر کرد؛ نخست یک خبر مبنی بر اینکه همه چیز برای انتقال طارمی به پورتو انجام شده است و قرارداد به زودی امضا خواهد شد.

دومین مطلب این روزنامه، به مصاحبه با «تونی اوسنیک» مربی تیم ملی ایران و دستیار دراگان اسکوچیچ اختصاص دارد. 

اوسنیک درباره توافق برای انتقال طارمی به پورتو گفت: طارمی برای موفقیت راهی اروپا شد و به خوبی خودش را هماهنگ کرد. او بلوغ خود را نشان داد و در تیم به رسمیت شناخته شد. مربی ریوآوه هم با روش بازی خود به طارمی خیلی کمک کرد. 

مربی تیم ملی ایران ادامه داد: اما حالا پورتو یک واقعیت دیگر است. من قبلا هم گفته بودم که باید روی کارتان تمرکز داشته باشید و خودتان را وقف آن کنید اما طارمی می داند که باید چه کار کند. 

اوسنیک با اشاره به لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان یادآور شد: ما با طارمی صحبت کرده بودیم چون انتظار داشتیم در آن مسابقه بازی کند. این خیلی مهم بود که طارمی سبکی که ما با آن بازی می کنیم را درک کند. بعد از لغو مسابقه، طارمی باید به سرعت به پرتغال برگردد تا با خواسته های باشگاهی مثل پورتو و یادگیری ایده های مربی آشنا شود. شناخت هرچه زودتر این بازیکن به شما کمک می کند.

مربی اسلونیایی تیم ملی ایران  با بیان اینکه تحت تاثیر تصمیم طارمی (برای حضور در پورتو) قرار گرفته است، تصریح کرد: طارمی بهترین گزینه را انتخاب کرد. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند و برای قهرمانی و کسب تمام عناوین می جنگد. طارمی در لیگی بازی می کند که آنرا می شناسد و به تیم بزرگی می رود. او برای رسیدن به دستاوردها می جنگد و این موضوع به او انگیزه زیادی می دهد. طارمی انتخاب خیلی خوبی داشت.

اوسنیک همچنین درباره ویژگی های بازی طارمی گفت: طارمی از مهاجمانی که در پورتو بازی می کنند، متفاوت است. او چیزهای زیادی به پورتو اضافه خواهد کرد. طارمی پشت به دروازه خیلی خوب عمل می کند، به خوبی توپ را می چرخاند و ارتباط عالی با همبازیانش دارد. طارمی بازیکن سرعتی و قدرتی است.

مربی ایران در ادامه تعریفش از طارمی اظهار کرد: طارمی حتی می داند که چطور بدنش را برای گرفتن پنالتی مقابل بازیکن حریف قرار بدهد. او در حفظ توپ بسیار باهوش است. یک بازیکن متفاوت. 

اوسنیک در پایان درباره سرمربی تیم پورتو هم گفت: سرجیو کونسیسائو با کارواخل (سرمربی فصل قبل ریوآوه) خیلی متفاوت است. سرجیو مربی برنده ای است که این کاراکتر خود را به بازیکنان منتقل می کند. این پورتو، حاصل انرژی او است.  تیم درون زمین همانطور عمل کند که سرجیو خودش روی نیمکت انجام می دهد.

 

منبع : خبرگذاری مهر



:: برچسب‌ها: طارمی , مهدی طارمی , اخبار فوتبالی , اخبار ورزشی , پورتو ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

جوری قهرمان شدیم که حرف و حدیثی در آن نباشد

هافبک پرسپولیس می‌گوید با بسته شدن پرونده لیگ حالا این تیم به دنبال برتری در دربی و قهرمانی در جام حذفی است.

سیامک نعمتی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص پیروزی پرسپولیس مقابل سایپا در هفته پایانی لیگ برتر اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و فکر می‌کنم عملکرد خوبی داشتیم و مزد برتری خودمان را هم گرفتیم تا لیگ به بهترین شکل ممکن برای ما تمام شود و به اصطلاح اختتامیه فصل برای ما خوب باشد. ما بعد از قهرمانی زودهنگام چند بازی از لحاظ انگیزشی دچار افت شده بودیم که طبیعی است و این موضوع باعث شده بود هواداران از ما دلخور شوند ولی این بازی نشان دادیم همان تیم قهرمان هستیم و فکر می‌کنم این برد روحیه مضاعفی به ما داد تا با انگیزه بیشتر و بهتر در دربی در جام حذفی ظاهر شویم.

وی در مورد افت نتایج پرسپولس در هفته‌های گذشته و اینکه می‌گویند استقلال در حال حاضر آماده‌تر از پرسپولیس است هم گفت: نه من این عقیده را ندارم و ما مشکلی از لحاظ آمادگی نداریم و همانطور که گفتم در بحث انگیزشی کمی دچار افت شده بودیم که بعد از قرعه کشی جام حذفی و اینکه مشخص شد دربی در پیش داریم این انگیزه به ما برگشت و نتیجه آن را در بازی مقابل سایپا دیدید. من قول می‌دهم ما با انگیزه 300-400 درصدی در زمین حاضر شویم و می‌رویم دربی را ببریم.

هافبک پرسپولیس در مورد اینکه با توجه به ضعف حسینی روی شوت‌های پشت محوطه و اینکه او تخصص چنین شوت‌هایی را دارد و می‌تواند در دربی گل بزند توضیح داد: من به تیم حریف و بازیکنانش احترام می‌گذارم و هیچوقت جسارت نمی‌کنم و آنها هم توانایی‌های خودشان را دارند. برایم مهم نیست که گلزن دربی من باشم یا نه و مهمتر از همه واقعاً نتیجه گرفتن تیم است و من در درجه اول دوست دارم پرسپولیس برنده شود و حالا اگر در زمین بودم همه تلاشم را می‌کنم به تیم کمک کنم و در صورتی هم که فرصت گلزنی در اختیارم قرار بگیرد همه تلاشم را می‌کنم تا آن را به ثمر برسانم.

نعمتی در مورد قدرت خط حمله استقلال که می‌گویند بهتر از خط حمله پرسپولیس است هم عنوان کرد: شرایط هر تیمی متفاوت است و یک بازی شاید شرایطش یک جور رقم بخورد و بازی دیگر جور دیگر و نمی‌شود اینطور مقایسه کرد. استقلال هم تیم خوبی است و در این شکی نیست ولی ما قصد داریم با برتری در دربی هم با این پیروزی هوادارانمان را خوشحال کنیم و هم به فینال برویم و با قهرمانی در جام حذفی مثل فصل گذشته دبل کنیم و سوپرکاپ را هم به دست بیاوریم.

وی در رابطه با اینکه می‌گویند تیم برنده این بازی بهترین تیم ایران است هم گفت: خیلی‌ها می‌خواهند قهرمانی ما را زیر سوال ببرند ولی جوری عمل کردیم که هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود ندارد. قهرمانی در 4 فصل پیاپی و صدرنشینی در لیگ با این اختلاف امتیاز به قدری قاطعانه است که با نتیجه یک بازی زیر سوال نرود ولی با این وجود همه تلاش ما این است که دربی را ببریم.

منبع : خبرگذاری ایلنا



:: برچسب‌ها: فوتبال , اخبار فوتبالی , ورزش , اخبار ورزشی , استقلال , پرسپولیس , لیگ برتر ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در اولین چهارشنبه شهریورماه نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام می‌شود که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

به گزارش ایسنا، درحالیکه پیش از این اعلام شده بود که پذیره‌نویسی دومین صندوق سهام‌های دولتی (شامل چهار پالایشگاه) در مرداد یا شهریورماه انجام می‌شود اما روش واگذاری باقیمانده سهام دولت در پالایشگاه‌ها از طریق ETF  پالایشی به نتیجه نرسید و رئیس سازمان خصوصی سازی در این زمینه توضیح داد: به دلیل مخالفت وزارت نفت با عرضه دارا دوم در ETF، سهام‌ پالایشی دولت تا سه هفته آینده به صورت بلوکی عرضه می‌شود.

به گفته وی،  در صورتی که متقاضی خرید وجود نداشت، کلیه سهام متعلق به دولت در پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس، اصفهان و تبریز به صورت خرد،  تدریجی و شناور عرضه می‌شود. همچنین، عرضه پالایشگاه‌های فوق هم اکنون آگهی شده و در شرف عرضه توسط بازار سرمایه است.

پس از طرح این موضوع،  ناظر مجلس در شورای عالی بورس از توقف عرضه سهام شرکت‌های نفتی به صورت بلوکی خبر داد و گفت که دولت موظف است سهام خود را در شرکت‌های پالایشی به صورت صندوق پذیره نویسی کنند. در این زمینه، وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در اولین چهارشنبه شهریور (پنجم شهریورماه) در هفته دولت نسبت به عرضه صندوق دارا دوم اقدام خواهد شد که در این خصوص هماهنگی لازم با وزارت نفت انجام شده است.

وی درباره ویژگی‌های صندوق‌های ETF، گفت: همه مردم می‌توانند سهام دومین صندوق‌ ETF را خریداری کنند که سقف خرید آن برای دارا یکم معادل ۲ میلیون تومان بوده و ما این سقف را برای دارا دوم با تصویب هیئت دولت به ۵ میلیون تومان افزایش می‌دهیم. همچنین،  در این معامله خریداران از تخفیف ۳۰ درصدی هم برخوردار می‌شوند که در کل مزایای زیادی برای آن‌ها دارد. 

 

منبع : خبرگذاری ایسنا



:: برچسب‌ها: دارادوم , اقتصاد , بورس , صندوق سرمایه گذاری , صندوق های سرمایه گذاری , دولت , خبرگذاری ایسنا ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

عکاسی از اتومبیل با ثبت جزئیات

عکاسی تنها یه هنر نیست و ژانرهای متنوع و خاصی داره که از طریق اون‌ها میشه کسب درآمد هم کنین. درست مثل ژانرهای تبلیغاتی و صنعتی‌.‌ از این جهت افراد زیادی خواهان یادگیری این هنر بوده و بسیار مشتاق برای فعالیت تو این زمینه هستن. برای موفقیت تو هر کاری آموزش حرف اول رو میزنه و بعدش تلاش و پشتکار. البته خلاقیت هم خیلی تاثیر گذاره و باعث میشه که هنرمند سبک خاص خودش رو ابداع کنه. ما امروز می‌خوایم درباره عکاسی از اتومبیل با ثبت جزییات صحبت کنیم. تا آخر این مقاله با سیب چیک همراه باشین.

عکاسی تبلیغاتی

برای عکاسی از اتومبیل‌های مدرن و خارجی بهتره که روی ویژگی های خاص اون‌ها و وجه تمایزشون با سایر اتومبیل‌ها تاکید داشته باشین و روی اونا مانور بدین. گاهی لازمه که خیلی به سوژه نزدیک بشین. اینقدر که زیبایی‌های اون کاملا نمایان بشه‌ و توجه مخاطب به چیز دیگه‌ای جلب نشه. برای تصاویرتون تم خاصی در نظر بگیرین. زمانی یه عکاس موفقه که تصاویرش شبیه به تصاویر سایر عکاس‌ها نباشه و خاص خودش باشه.

 

 

عکاسی از اتومبیل با ثبت جزئیاتعکاسی از اتومبیل با ثبت جزئیات

 

جزییات ماشین‌های لوکس برای مخاطب جلب توجه می‌کنه. مثلا از برند خاص اتومبیل عکس بگیرین و تمامی زیبایی‌های بصری اون رو به تصویر بکشین. برای اینکه تصویرتون خاص باشه می‌تونین از عکس‌های عکاسان برتر الهام بگیرین و ایده‌های جدید و نویی خلق کنین. اگه قراره از سری آخر بنز عکاسی کنین، ‌بهتره که مطالعه و تحقیقاتی درباره این اتومبیل و وجه تمایزش با سری‌های قبلی داشته باشین تا بتونین اون‌ها رو به رخ مخاطب بکشین. همیشه لازم نیست که اتومبیل‌ها شسته و تمیز باشن، گاهی گرد و غبار روی اون‌ها زیبایی خاصی بهشون می‌بخشه.

 

عکاسی از اتومبیل با ثبت جزئیاتعکاسی از اتومبیل با ثبت جزئیات

 

از اینکه وقتتون رو به ما اختصاص دادین سپاس گزاریم. اما یادتون باشه که برای یادگیری حرفه‌ایی عکاسی ، باید تحت آموزش عملی قرار بگیرین. استودیو سیب چیک‌ جهت آسایش و رفاه حال شما عزیزان ویدیوهای آموزشی عکاسی رو تهیه و تدارک دیده و پیشنهاد می‌کنیم نسبت به تهیه‌ی این ویدیو و کلیپ‌های آموزشی اقدام کنین و با نهایت لذت هنر عکاسی رو یاد بگیرین و با تلاش و پشتکار به تمرین تو این زمینه بپردازین.

 

اینستاگرام سیب چیک

پروژه‌های سیب چیک

منبع : سیب چیک



:: برچسب‌ها: سیب چیک , عکاسی , آموزش عکاسی , آموزش هنر عکاسی , اخبار روز , استودیو سیب چیک , عکاسی از ماشین , عکاسی از خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

عکاسی از شهربازی

هنر عکاسی هنر ثبت تصاویر از لحظات خاص و ویژه هستش و زیبایی‌های منحصر به فردی رو به نمایش میزاره‌. تو سراسر دنیا افراد زیادی هستن که دیوونه و عاشق این رشته هستن و با پشتکار و جدیت تو مسیر موفقیت حرکت می‌کنن. عکاسی پر از ژانرهای متنوعیه که هر  کدوم از اون ‌ها شیوه و روش خاص خودشون رو دارن و پر از فوت و فن‌های خاصی هستن‌. ما امروز تو این مقاله می‌خوایم درباره‌ عکاسی از شهربازی صحبت کنیم. پس با سیب چیک همراه باشین که نکاتی رو درباره‌ این ژانر هیجان انگیز یاد بگیرین‌.

بهترین زمان برای عکاسی

عکاسی از شهربازی یه ایده‌ متفاوت و جدیده و می‌تونین به خوبی تو این کار بدرخشین. بهترین زمان برای ثبت تصاویر از شهر بازی ساعات آبی هستش‌، ‌یعنی زمانی که هنوز شب نشده و نزدیکه شبه و یا زمانی که شب رو به اتمامه. برای عکاسی از شهربازی این شمایین که سرعت شاتر رو انتخاب می‌کنین و با توجه  به شرایطی که قراره ازش عکاسی کنین می‌تونین تصمیم بگیرین و اقدام کنین. برای عکاسی از شهر بازی حتما نباید از وسایل بازی عکاسی کنین و تنها وسایل شهر بازی سوژه‌ اصلی شما نیستن و باید از مردم هم عکاسی کنین. عکاسی از مردمی که به تماشای وسایل بازی ایستادن و نورهای رنگی تو مردمک چشم‌هاشون منعکس میشه و چهره‌های پر از هیجان و اشتیاق اون‌ها می‌تونه تصاویر شما رو خاص و زیباتر کنه‌.

 

عکاسی از شهربازیعکاسی از شهربازی

 

دنبال زاویه‌های خاص باشین، چیزی که کسی قبل از شما کشفش نکرده باشه و یه عکس متفاوت رو به واسطه‌ زاویه‌ی خودتون به ثبت برسونین. استفاده از خطوط هدایت گر و نورها می‌تونن تو ثبت تصاویر کمک بسیار زیادی بهتون بکنن و جلوه‌های ویژه‌ایی رو به تصاویرتون ببخشن‌. می‌تونین تصاویر سیاه و سفید تهیه کرده و به عکس‌های خودتون بعد ببخشین‌‌. عکس‌هایی که به صورت سیاه و سفید به ثبت می‌رسن حالت قدیمی گونه داشته و برای مخاطب جذابیت بیشتری دارن. برای عکاسی از شهربازی حتما نباید تو شب اقدام کرد و تو طول روز هم میشه تصاویر منحصر به فرد و ویژه‌ایی به ثبت رسوند.

از کودکانی که تو شهربازی مشغول بازی و فعالیت هستن عکس بگیرن. حالت چهره‌ی اون‌ها پر از زیبایی و هیجانه و به تصاویر شما داستان خاصی رو می‌بخشه.

 

عکاسی از شهربازیعکاسی از شهربازی

امیدواریم از تماشای تصاویر و مطالعه‌ این ‌مقاله لذت برده باشین و ‌تا دیر نشده دوربینتون رو بردارین و به نزدیک‌ترین شهربازی رفته و تصاویری رو به ثبت برسونین‌. عکس‌های قشنگتون رو برای ما هم بفرستین تا از تماشای اون‌ها لذت ببریم. دوستان عزیزی که تمایل به تهیه‌ ویدیوها و کلیپ‌های آموزشی تهیه شده توسط استودیو سیب چیک دارن می‌تونن از سایت اصلی سیب چیک اقدام کنن و هنر عکاسی رو یاد گرفته و تصاویر بی نظیری رو به ثبت برسونن.

 

اینستاگرام سیب چیک

پروژه‌های سیب چیک

منبع : سیب چیک



:: برچسب‌ها: عکاسی , عکاسی از شهربازی , آموزش عکاسی , آموزش , سیب چیک , پروژه سیب چیک , شهربازی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

گلکسی A71 میان‌رده‌ای هم‌تراز با یک پرچمدار

گوشی گلکسی A71 سامسونگ ، در سپتامبر 2019 معرفی و در ژانویه 2020 به بازار عرضه شد. این میانرده‌  قدرتمند سامسونگ با دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی و تراشه اسنپدراگون 730 گلوبال و باتری‌ 4500 میلی آمپری به بازار ارائه شد و توانست در مدت زمانی کوتاه به جایگاه خوبی برسد و طرفداران سامسونگ را راضی نگه دارد. با ماریاتل همراه باشید تا در ادامه به بررسی این گوشی جذاب بپردازیم.

 

 

Galaxy A71 Samsung - گلکسی A71

Galaxy A71 Samsung – گلکسی A71

 

دنیایی با رنگ های کاملا واقعی

گلکسی A71 با وزن 179 گرم، در ابعاد 6.7 اینچی Infinity – O متقارن، با وضوح تصویر 1080 در 2400 مگاپیکسل  (FHD+) و تشخیص 16 میلیون رنگ و دارای فناوری Super AMOLED معرفی شده که این فناوری باعث میشه علاوه بر اینکه رنگ‌ها کاملا واقعی و صحیح نمایش داده شوند، ویدیوها و بازی‌های پرتحرک را نیز بسیار روان و سریع نمایش دهد. جنس بدنه گلکسی A71  از پلاستیک، و صفحه نمایش جلو از جنس شیشه گوریلا است و  نسبت صفحه نمایس به بدنه به عدد قابل قبول 87.2 % می‌رسد.

 

Galaxy A71 Samsung - گلکسی A71

Galaxy A71 Samsung – گلکسی A71

 

پلتفرم قدرتمند

این گوشی دارای چیپست کوالکام اسنپدراگون 730 گلوبال و پردازنده ‌8 هسته‌ای پرقدرت می‌باشد که باعث پردازش هرچه سریعتر اطلاعات می‌شود. CPU استفاده شده در گلکسی A71 با فرکانسی بین 1.8 گیگاهرتز تا 2.2 گیگاهرتز از نوع Octa-core است که این موضوع باعث می‌شود از حداکثر انرژی موبایل استفاده شود. GPU مصرف شده در این گوشی هم از نوع Adreno 618  است که باعث استفاده ازتمام توان پردازنده‌ها می‌شود.

 

استفاده زیاد از گوشی ممنوع نیست!

باتری استفاده شده در این گوشی از نوع Li-Ion 4500 میلی آمپری است که قابلیت تعویض ندارد و به کمک فست شارژ 25 واتی، در حالت آماده به کار تا 102 ساعت و در زمان مکالمه تا حداکثر 42 ساعت دوام میاورد. این باتری قدرتمند باعث محبوبت این گوشی بین دوستاداران گیم و علاقه‌مندان به دیدن ویدیو و وب‌گردی شده است.

 

Galaxy A71 Samsung - گلکسی A71

Galaxy A71 Samsung – گلکسی A71

 

دوربین چهارگانه مستطیلی!

از نقاط قوت این دستگاه ، دوربین چهارگانه‌ی آن است که طرح ماژول دوربین از حالت خطی درآمده و به صورت مستطیل دوربین‌ها چیده شده‌اند. دوربین چهارگانه گلکسی A71  : اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.8، فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 و قابلیت عکاسی با 123 درجه، ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4 و همچنین دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 می‌باشد که ثبت تصاویر را بسیار لذت بخش می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی می‌شود به Super steady اشاره کرد که باعث جلوگیری از نویز در تصاویر می‌شود. کیفیت دوربین در حالت فیلم برداری نیز 4K می‌باشد. دوربین سلفی 32 مگاپیکسل با دیافراگم 2.2 ، گلکسی A71  را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای عکاسی سلفی و پرتره تبدیل کرده است.

 

دیگر امکانات غول میان رده ای

از امکانات این گوشی می‌توان به بلوتوث 5.0, A2DP, LE اشاره کرد. گلکسی A71  همچنین دارای WIFI نسخه 802.11 a/b/g/n/ac  و مجهز به GPS و قابلیت NFC است که این امکان را به شما می‌دهد تا تحت هر شرایطی امواج آنتن برای نانو سیم کارت‌ها شناخته شود. باید اضافه کرد که شرکت سامسونگ برای ارتقا امنیت گلکسی A71  از پلتفرم امنیتی Samsung knox استفاده کرده که در برابر بدافزارها و تهدیدات مخرب از گوشی محافظت می‌کند. اما به دلیل استفاده از پلاستیک برای بدنه و دور قاب، این گوشی در برابر آب مقاومت بالایی ندارد و از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید.

این موبایل در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، سفید، صورتی و آبی منشوری و در دو نسخه با حافظه داخلی 128 و رم 6 و 8 گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

 

 

Galaxy A71 Samsung - گلکسی A71

Galaxy A71 Samsung – گلکسی A71

 

ممنون از این که تا انتهای این مقاله با ماریاتل همراه بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه هوشمند می‌توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید.

 

 

 

اینستاگرام ماریاتل

منبع : ماریاتل



:: برچسب‌ها: سامسونگ , گلکسی A71 ، گلکسی , سامسونگ گلکسی , ماریاتل , وارد کننده گوشی همراه , اخبار روز ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

ارایه تسهیلات مسکن یکم به پروانه‌های ساختمانی از ۷۹ به بعد

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اعلام جزئیات افزایش سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول دریافت تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم، گفت: ملاک بانک برای تشیص قدمت ساختمان تاریخ صدور پروانه ساختمانی یا جواز ساخت است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در خصوص افزایش سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم، اعلام کرد: این کار به این جهت انجام شد تا کمکی به سپرده‌گذاران حساب صندوق پس انداز مسکن یکم شود و این دسته از افراد بتوانند املاکی را تهیه کنند تا در استطاعات مالی آنها قرار بگیرد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: افزایش سقف سنی واحدهای مسکونی مشمول وام صندوق مسکن یکم به پیشنهاد بانک مسکن و موافقت بانک مرکزی انجام شده است که بر اساس آن قدمت واحدهای مسکونی از ۱۵ سال به ۲۰ سال افزایش پیدا کرد.

مرادی هدف از این اقدام بانک مسکن را، ایجاد شرایط بهتر برای خرید واحدهای مسکونی با قیمت پایین‌تر برای دارندگان حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام از ۳ ماه قبل آغاز شده است، گفت: هم‌اکنون این موضوع به شبکه بانکی ابلاغ شده و با مکاتباتی که با بانک مرکزی انجام شده، هفته گذشته مجوز اجرایی شدن آن به بانک مسکن ابلاغ شد که همان هفته گذشته، اجرایی شدن این مهم از سوی بانک مسکن به شبکه بانکی ابلاغ شد و در حال حاضر، اجرایی شده است.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن تصریح کرد: ملاک بانک برای تشیص قدمت ساختمان تاریخ صدور پروانه ساختمانی یا جواز ساخت است.

مرادی یادآور شد: بعضا ممکن است پایان کار تاریخ دیگری اعلام کند که این اشتباه است و تسهیلات گیرندگان را دچار مشکل می کند و وقتی به بانک مراجعه می کنند امکان ارایه تسهیلات به آن ها وجود ندارد. تاکید می شود که ملاک بانک برای تعیین قدمت ساخت از تاریخ صدور پروانه ساخت است و کسانیکه در سال های ۹۹ بسته تسهیلاتی را دریافت می کنند می توانند پروانه های صادره سال ۷۹ به بعد را برای استفاده از تسهیلات مسکن، انتخاب کنند.

گفتنی است، سقف تسهیلات مسکن در تهران ۸۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰میلیون تومان است که این میزان برای زوجین دو برابر می‌شود و زوجین می‌توانند در تهران ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۸۰ میلیون تومان تسهیلات را به شرط سپرده‌گذاری به مدت تعیین شده برای یک پلاک استفاده کنند.

حداقل موجودی سپرده گذاری برای متقاضیان این نوع از تسهیلات ۱۳.۵ میلیون تومان است که در طی مدت سه سال سپرده گذاری توسط متقاضیان سقف تسهیلات مسکن به آنها اعطا می شود. بر اساس اعلام بانک مسکن، بهترین و کوتاهترین حالت ممکن برای دریافت تسهیلات سپرده‌گذاری ۴۰ میلیون تومانی به مدت یکسال توسط سپرده گذاران است که بعد از یکسال سقف تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد.

همچنین نرخ سود تسهیلات برای دارندگان حساب صندوق پس انداز مسکن یکم در بافت فرسوده ۶ درصد و در خارج از بافت فرسوده ۸ درصد و مدت بازپرداخت نیز ۱۲ سال است.

 

منبع : خبرگذاری ایلنا



:: برچسب‌ها: تسهیلات مسکن , بانک مسکن , پروانه های ساختمانی , تسهیلات صندوق پس انداز , وام , واحدهای مسکونی , سود تسهیلات بانکی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

هنوز طرحی برای تغییر سهمیه بنزین به دست ما نرسیده است

 هنوز طرحی برای تغییر سهمیه بنزین به دست ما نرسیده است

وزیر نفت درباره طرح مجلس برای تغییر در سهمیه‌بندی بنزین گفت: هنوز طرحی به دست ما نرسیده و نمی توان روی فرضیات نظری داد.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز در حاشیه مراسم امضای ۱۳ قرارداد نگهداشت و افزایش تولید نفت در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا گشایش اقتصادی، طرح وزارت نفت بوده، اظهار کرد: ایده را وزارت نفت نداده است. چارچوبی را ارائه دادند تا وزارت نفت اعلام کند که آیا از نظر تکنیکال قابلیت اجرا دارد.


وزیر نفت با بیان اینکه در شرایط فعلی طرح گشایش اقتصادی که مربوط به فروش قطعی نفت است با فروش اوراق اسلامی اشتباه گرفته می‌شود، ادامه داد: پیش از این نیز اوراق اسلامی برای تامین مالی طرح ها به فروش می رسید اما طرح عرضه نفت پیش فروش قطعی موضوعی است که در جلسه سران قوا مطرح شده و هنوز نهایی نشده است.


وی افزود: در این زمینه پیشنهادی دادیم که به مراحل بعدی رفته است. در هر حال هر چه که به وزارت نفت ابلاغ شود، اجرا خواهیم کرد.


وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش داده و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.


به گفته وی امروز برای صنعت نفت ایران روز مهمی است، زیرا در سخت‌ترین تحریم‌ها امروز قراردادهایی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو با شرکت‌های ایرانی به امضا رسید که در استان های خوزستان، کهکیلویه بویر احمد، فارس، بوشهر و هرمزگان اجرا می شود.


وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز در این طرح ها توسط سازندگان داخلی تامین می‌شود، افزود: فرصت های زیادی برای اشتغال ایرانی ایجاد می کند.


به گفته زنگنه پیام مهم این قرادادها این است که متوقف نمی شویم و به ظرفیت سازی فکر می کنیم، زیرا تحریم ها و بانیان تحریم ها رفتنی هستند و ملت ایران و ایران ماندگار بوده و شرایط سخت‌تر را نیز طی کرده است.


وی افزود: به عنوان فرزندان این کشور در این شرایط مسوولیت خود را به ملت به انجام می‌رسانیم و برای فرزندان این مردم اشتغال ایجاد کنیم.


وزیر نفت با بیان اینکه برای توسعه صنعت نفت منتطر خارجی ها نمی نشینیم‌، افزود: از همین رو دسته سوم قراردادهای نگهداشت تولید تا پایان سال امضا خواهد شد.
وی درباره صندوق ETF پالایشی نیز تاکید کرد: تقاضا را دادیم‌ و فرایند را بورس طی می کند.


وی عملکرد اوپک در ماه های اخیر برای کنترل بازار نفت را موفق دانست و افزود: با اقدامات و تصمیمات انجام شده، قیمت نفت از ۱۵ دلار به ۴۵ دلار در هر بشکه رسیده و تثبیت شده است. اینکه در آینده چه کاری انجام شود بستگی به شرایط بازار دارد.


وی با بیان اینکه آمریکا ادعا کرده که محموله بنزین ایران را توقیف کرده است اما این در شرایطی است که اگرچه محموله ها از ایران رفته بود اما نه کشتی ها ایرانی بود نه محموله برای ایران بود، گفت: محموله بنزین ایران بود که به مشتری فروخته شده بود و پول آن نیز دریافت شد.


زنگنه گفت: در برنامه سند مصرف سوخت آینده کشور تا ۱۴۲۰ سی.ان.جی را سوخت اصلی می دانیم.


وی با اشاره به اعتراضات از سوی برخی کارگران صنعت نفت گفت: یک سری اعتراضات بود که مربوط به پیمانکاران دست دوم نفت می شد. اما به عنوان وزیر نفت با قدرت می گویم از حقوق کارگران دفاع می کنم.
وزیر نفت با رد شایعه امتیاز به ترکمنستان در دریای خزر بر سر صادرات گاز نیز گفت: من امتیاز می‌دهم؟!

در تمامی میادین مشترک بزرگ نفتی از همسایگان جلوتریم

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه امروز همچنین در مراسم امضای قراردادهای مرحله دوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، گفت: در توسعه میادین نفتی منتظر خارجی ها نمی‌مانیم و اکنون در تمامی میادین مشترک بزرگ نفتی و گازی در ظرفیت تولید از همسایگان جلوتر هستیم.  

او با بیان اینکه در صنعت جهانی نفت بر سر این اجماع است که رکن اصلی در فعالیت های بالادستی نفت،  افزایش ضریب بازیافت است، اظهار کرد: بخش های عملیاتی به توسعه فناوری کمک می کنند، یک درصد افزایش ضریب بازیافت به معنای افزایش هفت میلیارد بشکه نفت به تولید ایران است که درآمد ۳۰۰ میلیارد دلاری را به دنبال دارد.  


وی با بیان اینکه رقابت در بازار تحول ایجاد کرده است و بازار رقابت به کسی رحم نمی کند، گفت: برای بقا به رقابت نیاز و برای رقابت نیاز به افزایش تکنولوژی است تا قیمت پایین آمده و کیفیت افزایش پیدا کند.  
وزیر نفت با بیان اینکه برای اینکار در اولین گام با دانشگاه ها تعامل کردیم، افزود: در هفته های آینده شاهد امضای قراردادهای جدید با دانشگاه ها برای افزایش تولید خواهیم بود.  


وی با بیان اینکه شرکت های اکتشاف و تولید یک رکن اصلی برای افزایش توانمندی در بخش افزایش ضریب بازیافت هستند، گفت: برای اجرای پروژه های بالا دستی نفت چند طرح و تجربه داریم، قراردادهای بیع متقابل، سنتی که همچنان اجازه داریم از آن استفاده کنیم یکی از این نوع است.


وی افزود: روش بعدی قراردادهای جدید نفتی است که در شکل مانند بیع متقابل بوده و عملکرد پیمانکار به میدان واگذار می شود و در بازپرداخت پیمانکار، موثر است.  


وزیر نفت با تاکید بر اینکه در چند ماه آینده قراردادهای جدید با شرکت های ایرانی اکتشاف و تولید به امضا می رسد که در صنعت نفت تحول به شمار می رود، تصریح کرد: روش دیگر برای توسعه میادین نفتی، قراردادهایی است که امروز ۱۳ مورد آن امضا می شود و مسوولیت مخزن برعهده ماست و قرارداد یکپارچه خواهد بود.  


به گفته وی این کار از سال 1395 آغاز شد و در سال 1397 مصوبه شورای اقتصاد را گرفت، از تمام روش ها برای افزایش ظرفیت تولید استفاده می کنیم.  


زنگنه با بیان اینکه مزیت ها در این روش زمان‌بندی قابل پیگیری و کنترل هزینه هاست، اظهار کرد: مزیت دیگر امکان بهره گیری از بازار سرمایه برای تامین مالی است.  


به گفته وزیر نفت اگر این طرح ها را نداشتیم کار نفت متوقف می شد اما با اینکار فعالیت ها ادامه پیدا می کند و اشتغالزایی انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها یک پیام است مبنی بر اینکه در شرایط تحریم کار می کنیم، گفت: تحریم و بانیانش رفتنی هستند و ایران ماندنی است.
ادامه دارد

 

منبع : خبرگذاری ایسنا



:: برچسب‌ها: بنزین , وزیر نفت , نفت , اخبار به روز , اخبار روزانه , ایسنا , سهمیه بندی بنزین ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

بختیاری‌زاده، رحمتی را از شهرخودرو کنار گذاشت

با تصمیم سهراب بختیاری‌زاده، مهدی رحمتی از امروز حق حضور در تمرینات این تیم را ندارد.

بختیاری‌زاده، رحمتی را از شهرخودرو کنار گذاشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سهراب بختیاری‌زاده به سرپرست تیم فوتبال شهرخودرو اعلام کرد مهدی رحمتی حق حضور در تمرینات این تیم را ندارد.

تیم فوتبال شهرخودرو بعد از شکست مقابل سپاهان یک روز استراحت کرد و از امروز تمرینات خود را برای دیدار آخر در لیگ برتر دنبال خواهد کرد اما به دنبال جدال لفظی رحمتی با اعضای کادر فنی شهرخودرو بعد از بازی با سپاهان، سرمربی تیم مشهدی تصمیم گرفت رحمتی در تمرینات این تیم شرکت نکند.

رحمتی یک سال دیگر با شهرخودرو قرارداد دارد و باید دید مسئولان شهرخودرو چه تصمیمی درباره دروازه‌بان این تیم اتخاذ خواهند کرد.

 

منبع : خبرگذاری فارس



:: برچسب‌ها: شهر خودرو , سپاهان , سهراب بختیاری زاده , فوتبال , لیگ برتر , مهدی رحمتی ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

اهمیت استفاده از قاب گوشی و بامپر

بعد از اینکه گوشی موبایل هوشمند و تلفن همراه خود را انتخاب و خریداری کردید، نوبت به خرید یک بامپر و قاب خوب برای گوشی موبایل می‌رسد. بامپر و قابی که بتواند وظیفه حفاظت از گوشی موبایل شما را به بهترین شکل برعهده بگیرد. ما در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بامپرهای خوب در بازار و تفاوت آن با قاب گوشی موبایل و تلفن همراه بپردازیم. با ماریاتل همراه باشید.

 

بامپر گوشی چیست؟

به واژه بامپر در زبان لاتین ضربه گیر و همچنین سپر اتومبیل نیز گفته می‌شود. بامپر در واقع ضربه گیر گوشی‌های همراه بوده و دور بدنه‌ی گوشی را پوشانده و از آن مراقبت می‌کند. بامپرها از لوازم جانبی گوشی هوشمند به حساب آمده و معمولا در مراکز فروش گوشی موبایل و تلفن همراه به فروش می‌رسد.

بامپرها به شدت سبک بوده و وزن گوشی همراه شما را افزایش نمی‌دهد. اگر می‌خواهید از گوشی هوشمند موبایل خود بیشتر در مقابل حوادث و سوانح به مانند سقوط ناگهانی مراقبت و محافظت کنید، بامپرها بهترین گزینه‌ی برای شما هستند. جالب است بدانید بیشتر افرادی که از بامپرها استفاده می‌کنند معمولا آقایان هستند. زیرا بانوان در نگهداری و مراقبت از گوشی‌های خود دقت بیشتری دارند.

 

بامپر و قاب گوشی

بامپر و قاب گوشی

 

تفاوت بامپر و قاب گوشی

با اینکه قاب‌های گوشی همراه کل گوشی را پوشش می‌دهند، اما هستند قاب‌هایی که روی صفحه‌ی نمایش را نیز می‌پوشانند ولی بامپرها تنها دور تا دور گوشی‌ را پوشانده و کل پشت آن را کاور نمی‌کنند. قاب‌های گوشی نسبت به بامپرها وزن بیشتری داشته و ضاخمت گوشی را نیز افزایش می‌دهند. قیمت بامپرهای گوشی همراه نسبت به قاب‌های گوشی‌های هوشمند ارزان ومقرون به صرفه‌تر است و انتخاب اینکه از بامپرها و یا قاب‌های گوشی استفاده کنید با شما بوده و در این زمینه می‌توانید با سلیقه‌ی خود رفتار کنید.

بعضی از قاب‌های گوشی‌های موبایل هوشمند امکانات مختلفی دارند که بامپرها از این آپشن‌ها برخوردار نمی‌باشند. قاب گوشی‌های هوشمند تنوع بسیار بالایی داشته و هریک باهم تفاوت‌هایی دارند و این در حالی است‌ که بامپرها معمولا یک شکل می‌باشند و عمده تفاوت آن‌ها در ترکیب رنگ می‌باشد. البته لازم به ذکر است که بامپرها از نظر جنس نیز باهم تفاوت‌هایی دارند. از معایب بامپرها می‌توان به این نکته اشاره کرد که پشت گوشی را نپوشانده و تنها محدود به دور تادور آن می‌باشد.

 

بامپر و قاب گوشی

بامپر و قاب گوشی

 

دو نمونه از بهترین بامپرهای موجود در بازار

بامپرهای ژله‌ای:

این بامپرها از جنس پلاستیک ساخته شده و حجم بیشتری نسبت به بامپرهای فلزی دارند و از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند.

 

بامپر آلومنیومی:

همانطور که از نام آن پیداست این دسته از بامپرها از جنس آلومنیوم یا تیتانیوم ساخته شده است. این بامپرها به شدت از بامپرهای ژله‌ای زیباتر و شیک بوده و معمولا آقایون به نسبت بیشتری از خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند.

 

چند تفاوت اصلی در نحوه استفاده

  • بامپرها سبک‌تر از قاب‌ گوشی موبایل و تلفن همراه می‌باشند.
  • حجم بامپرها نسبت به قاب گوشی موبایل کمتر بوده و زیبایی گوشی شما را مخفی نکرده و تنها از آن مراقبت می‌کند.
  • بامپرها از نظر زیبایی ظاهری پیشگام بوده و به شدت ظاهر شکیل، ظریف و مناسبی دارند.
  • خرید بامپرها مقرون به صرفه‌تر است.

 

بامپر و قاب گوشی

بامپر و قاب گوشی

 

در آخر توصیه می‌کنیم حتما بعد از خرید تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند نسبت به خرید بامپر یا قاب گوشی موبایل اقدام کرده تا از صدمات وارد شده نسبت به گوشی موبایل خود جلوگیری کنید.

شما عزیزان برای خرید تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند موردپسند خود می‌توانید از سایت رسمی ماریاتل اقدام کرده و خریدی راحت و مطمئن را تجربه کنید.

 

اینستاگرام ماریاتل

منبع : ماریاتل



:: برچسب‌ها: بامپر ، ماریاتل ، اخبار روز فناوری و تکنولوژی ، گوشی ، تلفن همراه ، سعید اسمعیل ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran
بروزرسانی دوربین

بروزرسانی دوربین

آخرین باری که دوربین و برنامه‌های مربوط به عکاسی رو به روز رسانی کردین، یادتونه؟ بروزرسانی نرم افزارهای دوربین عکاسی و برنامه‌های اون یکی از مهم‌ترین کارها تو هنر عکاسیه و به هیچ وجه نباید پشت گوش انداخته بشه. ما امروز می‌خوایم درباره‌ بروزرسانی دوربین و نرم افزارهای دوربین و بهترین زمان برای انجام این کار صحبت کنیم، پس تا آخر این مقاله با سیب چیک همراه باشین.

آپدیت دوربین

نرم افزارهای مخصوص دوربین‌های عکاسی Firmware نامیده میشن و مثل بقیه‌ نرم افزارهای دیگه قابلیت به روزرسانی دارن. زمانی که این نرم افزارها آپدیت میشن، بهینه‌تر شده و استفاده از اون‌ها برای دوربین‌ها راحت‌تر و آسون‌تر میشه. نرم افزارهای Firmware بیشتر دوربین‌های عکاسی حرفه‌ایی رو میشه از قسمت دانلود سایت مربوط به برند دوربین دانلود، ذخیره و نصب کرد. درضمن این نرم افزارها رو از سایت‌های دیگه هم میشه تهیه کرد و لازمه که تو انتخاب اونا دقت کافی داشته باشین چون ممکنه فایل خراب یا ناقص باشن.

 

نصب نرم افزارها روی دوربین عکاسی یه کار کاملا اصولیه و اگه به درستی انجام نشه به دوربین شما آسیب و صدمات جدی وارد می‌کنه. برای همین خاطر بهتره که این کار رو به افراد متخصص و حرفه‌ای توی این کار واگذار کنین. بهتره که هر دو سه ماه بعد از خرید دوربین نسبت به بروز رسانی برنامه‌هاش اقدام کنین و نسخه‌های بروزتر رو جایگزین نسخه‌های قدیمی کنین و عکس‌های بی‌نظیری رو به ثبت برسونین. اگه تا به حال نرم افزارهای دوربین عکاسی حرفه‌ای خودتون رو آبدیت نکردین، بهتره که زمان رو تلف نکنین و در اسرع وقت این عمل رو انجام بدین. برای اینکه تشخیص بدین نسخه‌ نرم افزار دوربین عکاسی شما بروز هستش یا قدیمی، از دفترچه‌ی راهنمای دوربین کمک بگیرین و یا به وب سایتش مراجعه و اطلاعاتی رو درباره‌ اون مطالعه کنین‌.

یه نکته که خیلی مهمه شناخت دوربینه و شما باید نسبت به دوربین خودتون کاملا شناخت داشته و نرم افزارهای خاص و مناسب با اون رو نصب کنین. زمانی که دوربین خودتون رو برای بروزرسانی برنامه‌ها نزد یه متخصص میبرین، حواستون باشه که باتری دوربین کاملا شارژ باشه.

 

بروزرسانی دوربینبروزرسانی دوربین

 

استودیو سیب چیک برای افزایش آگاهی سطح اطلاعات شما عزیران تو زمینه‌ هنر عکاسی و به منظور آموزش ، ویدئوهای با کیفیتی رو تهیه دیده و برخی از اون‌ها رو، روی سایت سیب چیک قرار داده که تماشا و تهیه‌ این کلیپ‌های آموزشی به شدت توصیه میشه و براتون مفیده. امیدواریم به کمک این کلیپ‌های آموزشی و مقالات، پیشرفت قابل ملاحظه‌‌ایی تو  هنر عکاسی داشته باشین.

 

اینستاگرام سیب چیک

پروژه‌های سیب چیک

 

منبع : سیب چیک



:: برچسب‌ها: دوربین , آموزش , آموزشی و اخبار آموزشی , علم و فناوری , تکنولوژی , سیب چیک , عکاسی , آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

گلکسی A21s ، قدرتمند مثل یک اژدها

شرکت سامسونگ در 15 می 2020 از جدیدترین میان رده‌ای خود یعنی گلکسی A21s رونمایی کرد و همانطور که به طرفداران خود وعده داده بود، این گوشی با باتری 5000 میلی آمپری، چیپست قدرتمند اکسینیوس و همچنین وجود یک پردازنده‌ی 8 هسته‌ای به بازار عرضه شد و در مدتی کوتاه توانست گزینه‌ای مقرون به صرفه برای دوستداران گیم باشد. برای بررسی این گوشی قدرتمند با ماریاتل همراه باشید.

 

دریچه ای رو به یک دنیا

گلکسی A21s با صفحه نمایش 6.5 اینچی، قابلیت تشخیص 16 میلیون رنگ و با رزولوشن 720 در 1600 پیکسلی به بازار عرضه شده است. وزن این گوشی 191 گرم و علت سبک بودن آن بدنه‌ی پلاستیکی استفاده شده در آن است. اگرچه این گوشی با این ابعاد کمی بزرگ به نظر می‌رسد اما برای استفاده با یک دست بسیار مناسب است و این امکان، کارکردن با گلکسی A21s رو بسیار لذت بخش کرده است.

 

گلکسی A21s

گلکسی A21s

 

پشت چهره گلکسی A21s چه میگذرد؟

این گوشی دارای چیپست قدرتمند اکسینیوس 850 می‌باشد و این تراشه باعث عملکرد روانتر، بهتر و کارآمد گلکسی A21s شده است. سیستم عامل گلکسی A21s هم مجهز به آخرین سیستم عامل دنیا یعنی اندروید 10 بوده و پردازنده ی 8 هسته‌ای این گوشی باعث شده این گوشی از پس تمام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین بربیاید. سی پی یو  Octa-core گلکسی A21s باعث کاهش مصرف انرژی موبایل می‌شود و همچنین GPU  آن Mali-G52 است که باعث استفاده حداکثری از تمام ظرفیت پردازنده  آن شده است. با وجود چنین پردازنده و تراشه‌ی قدرتمندی شاهد هیچ گونه لگ و یا داغ کردن در این گوشی نخواهیم بود.

گوشی گلکسی A21s با حافظه داخلی 32 گیگابایت و رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 و 6 گیگابایتی به بازار عرضه شده است که با وجود چنین حافظه‌ای هرگز با هشدار عدم فضای خالی مواجه نخواهید شد. همچنین با کمک یک micro SD میتوان حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت ارتقا داد.

 

دوربین چهارگانه برای حرفه‌ ای ها

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم 2 ، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض برای ثبت عکس‌های وسیع‌تر با دیافراگم 2.2 ، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم 2.4 که جزئیات را هرچه دقیق‌تر ثبت می‌کند و دوربین 2 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.4 که دارای سنسور تشخیص عمق تصویر می‌باشد، مجموع دوربین چهارگانه این گوشی خوش قیمت است. همچنین این دوربین‌ها مجهز به فلش LED هستند و از دیگر امکانات دوربین‌ها، عکاسی پاناروما و HDR است.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 در حفره‌ای کوچک در گوشه‌ی صفحه نمایش قرار گرفته و باعث شده نسبت صفحه نمایش به بدنه به عدد  قابل قبول 82.8% برسد.

 

گلکسی A21s

گلکسی A21s

 

بیشتر بازی کن، کمتر شارژش کن!

این گوشی دارای باتری قوی 5000 میلی آمپر به همراه شارژر فست شارژ 15 واتی ست که عمر طولانی باتری باعث شده جوابگوی تمام نیازهای شما در طول روز باشد. البته باتری گوشی مانند دیگر گوشی‌های خانواده  سری A سامسونگ قابلیت تعویض ندارد.

 

جمع بندی

از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به WIFI  نسخه ی 802.11 a/b/g/n/ac ، بلوتوث نسخه 5.0, A2DP, LE  و GPS و NFC اشاره کرد. قابلیت تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت بسیار دقیق در این گوشی تضمین امنیت بالای آن و قابلیت اتصال به گلکسی واچ و پشتیبانی از برنامه‌هایی نظیر گلکسی فیت از دیگر امکانات منحصر به فرد گلکسی A21s است. این گوشی در چهار رنگ  آبی، مشکی، سفید و قرمز به بازار عرضه شده است.

 

گلکسی A21s

گلکسی A21s

 

ممنون که تا انتها این مقاله با ماریاتل بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه می‌توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید. اگر شما تجربه استفاده از این گوشی را دارید، خوشحال میشیم در قسمت کامنت این مقاله با ما به اشتراک بذارید.

 

 

اینستاگرام ماریاتل

 

منبع : ماریاتل



:: برچسب‌ها: سامسونگ , گلکسی A21s ، گلکسی , سامسونگ گلکسی , ماریاتل , وارد کننده گوشی همراه , اخبار روز , اخبار روز تکنولوژِ ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

گزارشی از Galaxy unpacked 2020

در مراسم Galaxy unpacked 2020 که در روز گذشته و بدون شرکت کننده حضوری توسط کمپانی سامسونگ برگزار شد، سامسونگ از چند محصول جدید خود به صورت رسمی رونمایی کرد. به عقیده خیلی از کارشناسان مراسم امسال گلگسی آنپکد یکی از متنوع‌ترین مراسم‌های برگزار شده توسط این کمپانی در سال‌های گذشته بوده که شاهد رونمایی از 5 سری محصول جدید گلگسی در این رویداد بودیم. با ماریاتل همراه باشید تا در گزارشی به بررسی جزئیات این مراسم بپردازیم.

 

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

 

گلگسی آنپکد در چه تاریخی و کجا برگزار شد؟

تاریخ دقیقی که سامسونگ برای برگزاری مراسم گلگسی آنپکد اعلام کرده بود، 18:30 بعد از ظهر 15 مرداد (5 آگوست) بود که دقیقا در این همین زمان و به صورت لایو و بدون شرکت کننده برگزار شد. گفتنی است که خیلی از مخاطبین و علاقه مندان به محصولات سامسونگ در جهان توانستند این مراسم را که طی چند ساعت برگزار شد، به صورت لایو از سایت رسمی کمپانی سامسونگ مشاهده کنند.

اما اتفاق جالب درباره برگزاری این مراسم، میزبانی کره جنوبی از کمپانی سامسونگ بود که برخلاف سال‌های گذشته که مراسم در آمریکا برگزار می شد، باعث شد مشکلاتی در نحوه اجرا و پخش برنامه ها به وجود بیاید.

 

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

 

ماریاتل واردکننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند در کشور

 

معرفی دو غول Note20 و Note20 Ultra

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

 

بعد از صحبت‌های ابتدایی و پخش تیزرهای تبلیغاتی کمپانی سامسونگ، نوبت به معرفی دو غول گلگسی نوت 20 و نوت 20 اولترا رسید. گوشی‌ای که سامسونگ ادعا کرده بهترین گوشی تولید شده در تاریخ سامسونگ خواهد بود.  برخلاف دیگر گوشی‌های سری نوت سامسونگ ، دیگر خبری از Note plus نخواهد بود و نوت اولترا جایگزین آن خواهد شد. نوت 20 و نوت 20 اولترا، از پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس یا اگزینوس 990 بهره می‌برند. اندازه صفحه نمایشگر Note20، شش و هفت اینچ و نوت 20 اولترا 6.9 اینچ است. علاوه بر این، گوشی گلکسی نوت 20 اولترا از رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن HD بهره می‌برد که باعث شده کیفیت تصویر بهتری نسبت به گلکسی نوت 20 داشته باشد. تفاوت دیگر نوت 20 اولترا با نوت 20 دوربین آنهاست. دوربین‌های نوت 20 اولترا عملکردی مشابه دوربین‌های گوشی S20 سامسونگ دارند. دوربین 108 مگاپیکسلی و لنز عریض نوت 20 اولترا قابلیت زوم 50 برابری را برای این گوشی به همراه آورده است. این در حالی است که نوت 20 دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و قابلیت زوم 30 دارد.

از جمله تفاوت‌های دیگر این دو گوشی هوشمند می‌توان به وزن سنگین‌تر نوت 20 اولترا در مقایسه با نوت 20 و پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه میکرو SD اشاره کرد. نکته عجیبی که در رونمایی این گوشی‌ها، بسیاری از کاربران را ناامید کرده، ظرفیت شارژر 25 واتی این سری از خانواده نوت 20 بود. به طور قطع این میزان ظرفیتی نبود که طرفداران سامسونگ از گوشی‌های نوت 20 و نوت 20 اولترا انتظار داشتند. در نظر گرفتن ظرفیت شارژ 25 واتی برای این گوشی‌ها در حالی است که گوشی S20 و نوت 10 پلاس از ظرفیتی معادل 45 وات برای شارژ بهره می‌برند.

 

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

 

اما بعد از معرفی سری نوت، نوبت به قلم این گوشی ها رسید. قلم Spen با قابلیت ضبط یادداشت‌های صوتی و همگام‌سازی سرعت تایپ و نگارش با پخش صداهای ضبط شده، امسال قدرتمندتر از همیشه ظاهر شده است. این ویژگی کاربرد بسیاری مخصوصا برای روزنامه‌نگاران و دانشجویان خواهد داشت. علاوه بر این قابلیت‌های دیگری نظیر کنترل از راه دور، استفاده از لیزر قلم به عنوان نشانگر و… نیز در قلم Spen  وجود دارد. نوت 20 و نوت 20 اولترا در سه رنگ سفید، مشکی و برنزی و با قیمتی حدود 999 و 1299 دلار به بازار عرضه خواهند شد.

 

ماریاتل واردکننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند در کشور

 

تبلت جدید سامسونگ ؛ پیشرو در بازار

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

 

بعد از معرفی نوت 20 و نوت 20 اولترا، نوبت به معرفی تبلت جدید سامسونگ یعنی گلکسی تب S7  رسید که مثل نوت 20 این تبلت نیز در 2 مدل‌ Tab S7 و Tab S7 پلاس معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

نمایشگر تب اس 7 و اس 7 پلاس به ترتیب دارای ابعاد 11 و 12.4 می‌باشد که در طراحی آن از رفرش ریت 120 هرتز و فناوری سوپر آمولد استفاده شده است. اطلاعاتی که از گلکسی تب اس 7 ارائه شده نشان می‌دهد که این تبلت در کنار پردازنده اسنپدراگون 865 ،با یک دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو، باتری 8000 میلی‌آمپری و در نهایت 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد که باعث می شود کار کردن با آن بسیار لذت بخش شود.

مدل پلاس نیز با رزولوشن 1752×2800 پیکسل با اسکنر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، اسنپدراگون 865 پلاس، دوربین دوگانه 13 و 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و با باتری 10090 میلی‌آمپری روانه بازار خواهد شد.

گلگسی تب اس 7 و اس 7 پلاس در سه رنگ نقره‌ای، مشکی و برنزی و قیمت 649 و  849 دلار عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است برای قابلیت‌هایی چون LTE  و فناوری 5G خریداران به ترتیب باید 100 و 200 دلار اضافه پرداخت نمایند.

 

ماریاتل واردکننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند در کشور

 

لذت شنیدن صدا با گلکسی بادز لایو

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

 

در طی رونمایی از بادزلایو سامسونگ، قدرت آن در حذف نویز محیط با دیگر نمونه‌های رقیب از جمله ایرپادهای اپل مقایسه شد. هرچند که در این مراسم بادزلایو سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به ایرپادهای اپل از خود ارائه داد، اما نمی‌توان به این گونه مقایسه اعتماد کافی کرد. نکته جالب دیگر درمورد طراحی این بادزلایو، سازگاری آن با محیط زیست است. گفته می‌شود که متریال ساخت بادزلایو سامسونگ از مواد بازیافتی و سازگار با محیط زیست تشکیل شده است. گلگسی بادز لایو در سه رنگ سفید، مشکی، برنزی و با قیمتی حدود 169 دلار در بازار عرضه خواهد شد.

ماریاتل واردکننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند در کشور

 

گلکسی واچ 3 سامسونگ

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

 

نکته جالب درباره این ساعت جدید در مراسم Galaxy unpacked 2020  این است که بند گلکسی واچ 3 با دو مدل تیتانیومی و فولاد ضد زنگ با بند چرمی ارائه خواهد شد تا کاربران بنا به سلیقه خود نمونه مورد علاقه‌شان را خریداری کنند. براساس اطلاعات ارائه شده، گلکسی واچ 3 نسبت به نمونه‌های پیشین 14 درصد باریکتر و 15 درصد سبک وزن‌تر است.

گلکسی واچ 3  از 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می‌برد. همچنین از GPS و LTE پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این دارای استاندارد 5ATM خواهد بود. این به این معناست که این ساعت هوشمند تا عمق 50 متری برای مدت 10 دقیقه ضدآب خواهد بود. علاوه بر این ویژگی‌ها گلکسی واچ 3 از قابلیت، بررسی سطح اکسیژن خون و کنترل فشار خون نیز بهره می‌برد.

اما نکته جالب توجه دیگر در گلکسی واچ 3، سنسور حرکتی تعبیه شده در آن است که  این سنسور حرکت‌های کاربر را آنالیز کرده و در صورتیکه کاربر به زمین بیفتد، شدت آن را اندازه‌گیری کرده و سپس به شماره‌ مخاطب‌های از پیش تعیین شده توسط خود کاربر، پیامک هشدار‌دهنده می‌فرستد. باتوجه به مدلی که از گلگسی واچ 3 انتخاب خواهید کرد، قیمت آن چیزی حدود 399 تا 479 دلار خواهد بود.

ماریاتل واردکننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند در کشور

 

گوشی عجیب سامسونگ گلکسی زد فولد 2

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

رونمایی از محصولات جدید سامسونگ در مراسم Galaxy unpacked

 

در ادامه Galaxy unpacked 2020 نوبت به رونمایی از گلگسی زد فولد 2 رسید. این گوشی که با یک صفحه نمایش 7.6 اینچی عرضه می‌شود، اندازه‌ای  کوچکتر گلگسی زد فولد خواهد داشت. سامسونگ یک باتری 4365 میلی‌آمپری و یک دوربین سه‌گانه با لنزهای 64، 16 و 12 مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته است. اما اطلاعات دقیق‌تری از گلگسی زد فولد در این مراسم گفته نشد و سامسونگ اطلاعات تکمیلی از آن را در ماه سپتامبر منتشر خواهد کرد.

ماریاتل واردکننده رسمی تلفن همراه و گوشی موبایل هوشمند در کشور

 

ممنون از اینکه تا انتهای این گزارش که درباره مراسم Galaxy unpacked 2020 بود با ماریاتل همراه بودید. اگر شما این مراسم را به صورت زنده مشاهده کردید، خوشحال میشیم نظرات و اطلاعات خود را در قسمت کامنت این مقاله با ما به اشتراک بذارید. منتظر اطلاعات تکمیلی و بررسی دقیق‌تر این محصولات توسط تیم فنی ماریاتل باشید.



:: برچسب‌ها: سامسونگ , Note20 , محصول جدید سامسونگ , ماریاتل , اخبار روز فناوری , تکنولوژی , گوشی همراه ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

ایده هایی برای ثبت تصاویر پرتره کلاسیک

ثبت تصاویر پرتره کلاسیک

ثبت تصاویر پرتره کلاسیک

هنر عکاسی پر از ژانرهای متنوعه‌. ژانرهایی که هر کدوم اون‌ها به تنهایی پر از جذابیت و زیبایی‌های بصری هستن و هر کدومشون مخاطب‌های خاص و ویژه‌ایی دارن. عکاسی پرتره یکی از پرطرفدار‌ترین این ژانرهاست و کمتر کسی هست که بهش علاقه نداشته باشه. ما امروز تو این مقاله تصمیم گرفتیم درباره‌ ثبت تصاویر پرتره کلاسیک صحبت کنیم، پس ‌تا پایان این مقاله سیب چیک رو همراهی کنین.

 

تصاویر پرتره کلاسیک

یه دوربین عکاسی وقتی تصویری رو از یه سوژه به ثبت می‌رسونه، تمامی ویژگی‌های ظاهری هستن که تو تصویر ثبت میشن؛ در واقع می‌تونیم ‌بگیم که واقعیت درونی سوژه‌ها تو تصویر مشهود نیست و تشخیص اون کار سختیه. تو پرتره‌های کلاسیک، عکاس تمرکزش رو به روی واقعیت درونی سوژه‌ها میذاره و با هر ترفندی که شده سعی می‌کنه اون‌ها رو به نمایش بزاره. به عنوان مثال وقتی قراره از یه شخص پیر با صورتی پر از چین و چروک عکاسی کنین، به نحوی تصویر رو ثبت کنین که واقعیت تصویر مشهود باشه. مثلا حتما باید از نور مستقیم  و یا نور خیلی ملایم استفاده کنین که تمامی چین و چروک‌ و حالات چهره‌ شخص تو عکس مشخص باشه. رنگ نور تاثیرخیلی زیادی به روی تصویر و وضوح جزئیاتش داره.

 

ثبت تصاویر پرتره کلاسیکثبت تصاویر پرتره کلاسیک

 

برای گرفتن تصاویر پرتره‌ی کلاسیک، باید اونقدر مهارت داشته باشین که ویژگی‌های مثبت سوژه رو به ثبت برسونین. مثلا اگه شخصی بینی بزرگی داره، نباید به نحوی تصویر رو به ثبت برسونین که تو تصویر تنها بینی شخص مشهود باشه. برای ثبت تصویر پرتره کلاسیک لازمه که زیاد عکاسی کنین و هیج وقت زمانی که مشغول عکاسی هستین، تصاویر ثبت شده رو پاک نکنین. ممکنه که عجولانه تصمیم گرفته باشین و کلی عکس خوب رو پاک کنین. برای ثبت تصاویر پرتره کلاسیک لازمه که خلاقیت به خرج بدین‌. تو هنر عکاسی خلاقیت مثل چاشنی تو هنر آشپزیه و اگه خلاقیت نداشته باشین تصاویر شما روح و بعد ندارن. باید بتونین با خلاقیت جلوه‌های ویژه‌ایی رو به نمایش بزارین. چیزی که بقیه‌ عکاس‌ها بهش توجه نداشتن و یه چیز خاص باشه مختص خودتون.

 

ثبت تصاویر پرتره کلاسیکثبت تصاویر پرتره کلاسیک

 

استودیو سیب چیک برای عزیزانی که به تازگی هنر عکاسی رو یاد گرفتن کلی ویدیوی آموزشی در نظر گرفته و تهیه کرده که شما عزیران می‌تونین این کلیپ‌ها رو به صورت رایگان از سایت اصلی سیب چیک تهیه کرده و با خیالی راحت به تماشا و آموزش هنر عکاسی بپردازین. موفقیت شما تو هنر عکاسی آرزوی قلبی ما سیب چیکی هاست و برای هموار کردن مسیر موفقیت شما عزیزان همواره در تلاشیم.

 

اینستاگرام سیب چیک

پروژه‌های سیب چیک

 

منبع : سیب چیک



:: برچسب‌ها: تصاویر پرتره , تصویر پرتره , عکاسی پرتره , سیب چیک , آموزش عکاسی , عکاسی , هنر عکاسی , اخبار روز ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

مشخصات فنی Honor 9x ؛ میان رده ای باکیفیت و جذاب از کمپانی آنر!

 

معرفی Honor 9x

Honor 9X یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ای این شرکت آنر که در اکتبر 2019 به بازار معرفی و عرضه شده است، به عنوان یک گوشی میان‌رده‌ از ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری نسبتا خوبی برخوردار است؛ همچنین با توجه به ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای 300 یورو، Honor 9X می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای انتخاب باشد. برای بررسی دقیق‌تر این گوشی با ماریاتل همراه باشید.

 

Honor 9x | آنر 9ایکس

Honor 9x | آنر 9ایکس

 

صفحه نمایش Honor 9x

نمایشگر این گوشی از نوع LTPS IPS  بوده و دارای ابعاد 6.59 اینج و رزولوشن 1080*2340 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نزدیک به 391 پیکسل در اینچ می‌باشد. همچنین ناگفته نماند که آنر در طراحی صفحه نمایش این گوشی از هیچ بریدگی استفاده نکرده و نسبت نمایشگر به بدنه، 84.7% است. در این صفحه نمایش، حاشیه‌های زیرین 4 میلی‌متر و حاشیه‌های اطراف و بالا حدود 2 میلی‌متر را به خود اختصاص داده اند.

 

طراحی بدنه

این گوشی هوشمند با وزن 196.8 گرم و ابعاد  163.5 * 77.3 * 8.8  میلی‌متری طراحی شده که البته این وزن، Honor 9X را در رده گوشی‌های سنگین‌ قرار می‌دهد. در این گوشی پنل پشت و جلو شیشه‌ای و فریم آن آلومینیومی است. همچنین در بخش پشتی لبه‌های خمیده‌ای به چشم می‌خورد که در کم ضخامت تر دیده شدن این گوشی هوشمند بسیار موثر است.

اتفاق جالب درباره Honor 9x این است که کمپانی آنر در طراحی این گوشی بریدگی‌های بالای گوشی را حذف کرده است، همچنین در  Honor 9X با مکانیزم پاپ‌آپ برای دوربین سلفی سرو کار داریم. با ماریاتل همراه باشید تا به شرح بیشتری از این گوشی خوش قیمت بپردازیم.

 

Honor 9x | آنر 9ایکس

Honor 9x | آنر 9ایکس

 

دوربین سه گانه و پاپ‌آپ Honor 9x

Honor 9X در پنل پشتی خود دارای یک دوربین سه‌گانه است؛ دوربین اول با حسگر 48 مگاپیکسلی و همچنین قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار، فوکوس کنتراستی، حالت شب، حالت پرتره،  لنز عریض (واید) و همچنین حالت حرفه‌ای و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای جلوگیری از لرزش، به‌عنوان دوربین اصلی معرفی شده است. ناگفته نماند حسگر این گوشی از پیکسل‌های 8/0 میکرومتری تشکیل شده است.

دوربین دوم دارای حسگر 8 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض (اولتراواید) 13 میلی‌متری با دیافراگم f/2.4 می‌باشد و همچنین در آخر نیز دوربین 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 به منظور تشخیص عمق صحنه به چشم می‌خورد. سطح دوربین‌های این گوشی هوشمند با بدنه فاصله‌ی چندانی ندارد و این امر موجب شده گوشی به صورت تخت روی سطوح باقی بماند و محافظت بیشتری از دوربین شود که نکته‌ی قوت این گوشی به حساب می‌آید.

آنر در طراحی دوربین سلفی این گوشی از مکانیزم پاپ‌آپ استفاده کرده است؛ به این صورت که در هنگام گرفتن سلفی، ماژول این دوربین از بدنه خارج می‌شود و این کار باعث شده که سلفی گرفتن با این گوشی بسیار لذت بخش شود.

این دوربین سلفی از حسگر 16 مگاپیکسلی و لنز عریض 26 میلی‌متری و f/2.2 بهره می‌برد و با قابلیت و توانایی تشخیص سقوط طراحی شده که در هنگام افتادن، دوربین به صورت خودکار به جای خود باز می‌گردد؛ البته شرکت آنر زمان لازم برای این عمل را یک ثانیه اعلام کرده که شاید این زمان برای ارتفاع‌های کمتر و زمان زیر یک ثانیه کار‌آمد نباشد. به طور کلی می‌توان گفت مجموعه‌‌ی این دوربین‌ها برای Honor 9X به عنوان یک میان‌رده عملکرد با کیفیت و رضایت بخشی را به ارمغان آورده است.

 

 

بخش سخت افزاری

Honor 9X با پردازنده‌ی مرکزی 8 هسته‌ای (چهار هسته‌ی cortext-A73 با سرعت کلاک 2.2 گیگا هرتزی و چهار هسته‌ی cortext-A53 با سرعت کلاک 1.7 گیگا هرتزی) و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی Mail-G51 mp4 تولید و عرضه شده است.

شرکت آنر این گوشی را در سه نسخه به بازار عرضه کرده‌ است. حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با 6 گیگابایت حافظه‌ی رم که البته هر سه نسخه از قابلیت ارتقاع تا سقف 512 گیگابایت برخوردار می‌باشند. این گوشی هوشمند قابلیت پشتیانی همزمان از دو سیمکارت را دارد.

 

Honor 9x | آنر 9ایکس

Honor 9x | آنر 9ایکس

 

بخش نرم افزاری و باتری

شرکت آنر برای این گوشی هوشمند از سیستم عامل اندروید با نسخه‌‌ی 9.1 و با رابط کاربری EMUI که مبتنی بر اندروید 9 پای نوسعه داده شده استفاده کرده است. Honor9X دارای باتری 4000 میلی‌آمپری می‌باشد و پشتیبانی از سرعت شارژر 10 وات را دارد،رکه می‌توانید یک گزینه خوب برای انتخاب گوشی بین میان رده‌ای‌ها باشد. ممنون از اینکه تا انتها با ماریاتل همراه بودید. شما عزیزان برای خرید ایمن و ارزان گوشی موبایل و تلفن همراه می توانید از طریق سایت رسمی ماریاتل اقدام کنید.

 

اینستاگرام ماریاتل

 

منبع : ماریاتل



:: برچسب‌ها: اخبار روز فناوری , اخبار فناوری , آنر 9 ایکس , Honor9x , گوشی های همراه , تلفن هوشمند , وارد کننده گوشی های هوشمند , ماریاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran


عکس انتزاعی با کاغذ رنگی

یکی از ژانر‌های خاص هنر عکاسی، ژانر عکاسی انتزاعی یا آبستره هستش که طرفدار‌های خاص خودش رو داره. برای موفقیت تو حرفه‌ی عکاسی، علاوه بر اینکه باید ژانر خاص و سبک منحصر به فرد خودتون رو داشته باشین، لازمه که شناخته نسبی به سایر ژانرها هم داشته باشین. اینکه شما به چه ژانری تو هنر عکاسی علاقه‌مند هستین و یا اینکه چه اطلاعاتی درباره عکاسی انتزاعی دارین یا بقیه چیزا دارین. ما امروز می‌خوایم درباره عکس انتزاعی با کاغذ رنگی صحبت کنیم، برای اینکه میزان اطلاعات و آگاهی خودتون رو تو این زمینه ارتقا بدین با سیب چیک همراه باشین.

 

تاثیر کاغذ در تصاویر

کاغذ، همین ورقه‌های نازکی که به راحتی روی اون‌ها نوشته و در آخر اون‌ها رو مچاله کرده و دور می‌ریزیم، پر از کاربرده و یکی از همین کاربردها مربوط به تولید تصاویر انتزاعی و یا آبستره هستش. برای گرفتن یه عکس انتزاعی کافیه که چندین‌ تا کاغذ رنگی رو روی هم قرار بدین و با گیره‌های کاغذ بهشون حالت بدین و ازشون تصویر به ثبت برسونین.

 

حتما اکثرتون می‌دونین که کاغذ حدود 2000 سال پیش و توسط چینی‌ها تولید شد و به فشردن الیاف خیس سلولز تولید شده و تولید انبوه کاغذ هم باعث به وجود اومدن تحولی توی دنیا نوشتاری و ادبیات شده و منجبر به تحول عجیبی شد. اما کاغذ ارتباط تاثیر گذار و مهمی تو دنیای هنر داره برخی از هنرمند‌ها به روی کاغذ نقاشی کرده برخی نیز عکس‌های خودشون رو روی کاغذ‌های مخصوص به چاپ می‌رسونن و کتاب‌ها و مجلات و روزنامه‌ها هم به روی کاغذها منتشر میشن. اما برای اینکه نحوه ثبت عکس‌های انتزاعی به وسیله کاغذ رو باهم‌ مرور کنیم، بهتره ادامه این مقاله رو به هیچ وجه از دست ندین.

 

عکس انتزاعی با کاغذ رنگیعکس انتزاعی با کاغذ رنگی

 

برای ثبت این تصاویر، یه دوربین، یه لنز ماکارو ، مجموعه‌ای از اکستنشن تیوپ‌ها، مجموعه‌ای از کاغذ رنگی‌های مختلف (ترجیحا بهتره که ابعاد و جنس کاغذ رنگی‌ها با هم یکی بوده باشه و البته این کاغذها قیمت مناسبی داشته و مقرون به صرفه هستن) و البته به چندین عدد گیره کاغذ متوسط و بزرگ هم نیاز داریم. برای عکاسی انتزاعی با کاغذ رنگی باید تو یه مکان با نور کافی مستقر بشین. به عنوان مثال مقابل پنجره مستقر شدن گزینه مناسبیه و امکان اینکه از زاویه‌های مختلف و متنوع عکاسی کنین رو دارین.

 

وقتی مکان مورد نظر و مطلوب رو انتخاب کردین، نوبت چیدن کاغذ رنگی‌هاست و باید یه کاغذ رنگی به عنوان پس زمینه انتخاب کنین که کاملا کادر شما رو بپوشونه. پس دقت داشته باشین که کادرتون بزرگ باشه و کل فضا رو بپوشونه. رنگ پس زمینه کاملا سلیقه‌ای هستش و بستگی به شما داره. مرحله‌ی بعد یه تیکه دیگه کاغذ رنگی به روی پس زمینه قرار میدین و این کاغذ رنگی در واقع سوژه شماست و انتخاب رنگ اون به سلیقه شما بستگی داره. برای اینکه یه تصویر خارق العاده انتزاعی ثبت کنین، لازمه که لایه‌ پس زمینه و سوژه از هم جدا باشن. حالت کلی کاغذ‌ها مسطح و صافه و شکل دادن به اون‌ها نیاز به هماهنگی داره. یه روش مناسب برای جهت‌گیری کاغذ اضافه کردن وزن به لبه‌های اون هستش و به هر طرف کاغذ رنگی گیره وصل کرده و پایین بذارین تا بین پس زمینه و پیش زمینه فاصله ایجاد بشه.

 

وقتی گیره‌ها رو به کاغذها وصل کردین و نحوه‌ی چیدمان کاغذ رنگی‌ها رو مرتب کردین، نوبت اینه که عکاسی رو شروع کنین. برای عکاسی تو این شرایط قانون‌ و ضابطه‌ خاصی وجود نداره و این بستگی به ایده و خلاقیت شما داره که چه طوری عکاسی کرده و تصاویر رو به ثبت برسونین. برای اینکه جلوه‌ و عمقی مختلف ایجاد کنین، سعی کنین که پیش زمینه به صورت افقی یا عمودی نسبت به کاغذ پس زمینه قرار گرفته باشه. البته می‌تونین لنز رو به روی قسمت‌های مختلف کاغذ فوکوس کنین یا حتی برای به دست آوردن یه گرادیان صاف و ساده اصلا فوکوس نکنین، لازمه که به روی بخش کوچیکی از کاغذ تمرکز کرده و اون روی تو عکس جا بدین.

 

عکس انتزاعی با کاغذ رنگیعکس انتزاعی با کاغذ رنگی

 

عکس‌های انتزاعی کاغذی زیبایی منحصر به فردی دارن و ذهن مخاطب رو درگیر می‌کنن و این جذابیت مربوط به خیال انگیز بودن تصویره…!! برای موفقیت تو هنر عکاسی لازمه که صبور باشین و دست از تلاش بر ندارین. البته آموزش حرف اول رو می‌زنه و بدون آموزش امکان پیشرفت وجود نداره. استودیو سیب چیک‌ به منظور آموزش و بهبود رو به عکاسی برای شما عزیزان ویدیوهای آموزشی رو درنظر گرفته که تماشای اون براتون تاثیر گذاره و به شدت توصیه میشه. از اینکه همراه ما بودین خیلی خوشحالیم و موفقیت تو هنر عکاسی رو براتون آرزومندیم.

 

اینستاگرام سیب چیک

پروژه‌های سیب چیک

 

منبع : سیب چیک



:: برچسب‌ها: عکاسی , آموزش عکاسی , عکس , عکس انتزاعی , آموزش عکس انتزاعی , سیب چیک ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داد

انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داد

گروه مطالعات اقتصادی پژوهشگاه فضای مجازی در گزارشی با تاکید براینکه انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داده است، استراتژی کسب وکارها برای بقا در عصر دیجیتال ومواجهه با این تحولات را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، از آنجا که تحول دیجیتالی به‌عنوان یک مرحله فراگیر و اصلی در سراسر جهان شناخته می‌شود، بررسی برخی از چالش‌ها و فرصت‌های اساسی که مشاغل فعال در این حوزه با آن روبرو هستند، در درجه اهمیت قرار دارد.

از این رو گروه مطالعات اقتصادی پژوهشگاه فضای مجازی در گزارشی به بررسی نظرات ربیع دبوسی که از وی به عنوان یکی از برجسته‌ترین کارشناسان دیجیتال خاورمیانه نام برده می شود پرداخته است.

 

انقلاب دیجیتالی در مقیاس جهانی رخ داد

بی‌شک انقلاب دیجیتال در مقیاس جهانی رخ داده است و در این میان این سوال مطرح می شود که شرکت‌ها و کسب و کارها چگونه می‌توانند از این فرصت بدیع برای رسیدن به پیشرفت استفاده کنند؟

فناوری اینترنت راه و روش کار، زندگی، بازی و یادگیری ما را تغییر داده است. قدرت و فراگیری اینترنت، امکان انجام بهتر و سریع‌تر اغلب فعالیت‌ها را به ما داده است. کامپیوترها، تلفن‌های همراه، خانه‌ها، خودروها، لباس‌ها، کسب‌وکارها و حتی شهرها همه در حال اتصال به شبکه جهانی هستند.

انقلاب دیجیتال این پتانسیل را دارد که بازارها را سریع‌تر از هر نیرویی در تاریخ تغییر دهد و در این میان، سازمان‌هایی که حرکت به سمت تحولات شغلی دیجیتال را در برنامه کلان خود ندارند، بی‌شک دچار نوعی عقب‌ماندگی خواهند شد و آن‌هایی که به جریان دیجیتال‌سازی پیوسته‌اند، جریان‌های جدید درآمدی و توسعه تجاری بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند.

 

انقلاب دیجیتال مشاغل را کارآمدتر می کند

دراین شرایط هنگامی که روند دیجیتالی شدن کامل شود و فناوری مسئولیت اکثر کارها را از مردم بگیرد، شرکت‌ها و مؤسسات باید در مورد چگونگی دستیابی به موفقیت در مقیاس کلان تجدید نظر کنند.

دیجیتالی شدن پتانسیل لازم را برای ایجاد تأثیر پایدار و مثبت در هر حوزه‌ای از جامعه دارد. دیجیتالی شدن، در اصل فرآیند برنامه‌ریزی و در نهایت ساختن یک اکوسیستم پیشرفته و پیچیده برای فناوری اطلاعات است که امکان اتصال، بهره‌وری و امنیت بیشتر را فراهم می‌کند و از این طریق تأثیر مثبت به وجود می‌آورد.

با انقلاب دیجیتال مشاغل کارآمدتر می‌شوند؛ مصرف‌کنندگان تصمیمات آگاهانه‌تری می‌گیرند و با روشن شدن تأثیر واقعی فناوری، کل صنایع تغییر می‌کنند. به این ترتیب از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا حمل‌ونقل و دیگر حوزه‌های حیاتی، به سمت روش‌های دیجیتالی حرکت کرده و ساده‌سازی فرآیندها به حذف ناکارآمدی‌ها و ایجاد تجربیات بهتری برای بیماران، مسافران و عموم مردم می انجامد.

 

استراتژی شرکت ها برای بقا در عصر دیجیتال

بی‌شک، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تطبیق کامل با تحولات دیجیتال به استراتژی‌هایی نیاز دارند.

موسسه گارتنر در سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرده بود که تا پایان سال ۲۰۲۰، بیش از ۷۵ درصد از شرکت‌های جهان به فعالیت در زمینه‌های دیجیتال روی می‌آورند یا در فرآیند تغییر سازوکار خود خواهند بود.

حال پس از گذشت ۵ سال درحالی‌که بسیاری از سازمان‌ها طرح‌های تحول شغلی به سمت دیجیتالی شدن را برنامه‌ریزی یا در دست اجرا دارند اما پیشرفت موجود با شتاب پیش‌بینی شده انطباق ندارد. بسیاری از کارشناسان، علت این امر را ضعف شرکت‌ها در تغییر راهبردها و کمبود تخصص می‌دانند.

در عصر حاضر، تقریباً همه بازارها و بخش‌های صنعتی در حال گذار از عصر اطلاعات به عصر دیجیتال هستند و سرعت تحولات بیش از گذشته شده است. همه کشورها، شهرها و شرکت‌ها به این درک رسیده‌اند که برای بقا و شکوفایی در این دوره جدید باید متحول شوند.

این انتقال به عصر دیجیتال مستلزم تغییرات گسترده در زمینه فناوری، مدیریت سازمانی، فرهنگی و فراتر از آن است. سازمان‌ها باید برای ورود به عرصه رقابت و بقا جسور و شجاع باشند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری سازمان‌ها باید فرصت‌های لازم برای دیجیتالی شدن را در راستای اهدافشان، به‌کارگیرند.

سرعت گرفتن فرآیند دیجیتال‌سازی و به‌روزرسانی، زیرساخت‌های حیاتی، افزایش تولید ناخالص داخلی کشورها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شغل را سبب می‌شود و این امکان را فراهم می‌آورد تا گروهای جدید و متنوعی از کارآفرینان خوش‌فکر، مشاغل تازه‌ای را در اقصی نقاط جهان ایجاد کنند.

این امر، از سوی دیگر امکان دسترسی و فرصت‌های بیشتر برای آموزش حرفه‌های مبتنی بر فناوری به علاقه‌مندان در سراسر جهان را محیا می‌سازد و نتیجه این امر چیزی جز کاهش عمق شکاف توسعه‌یافتگی کشورها و افزایش سطح رقابت میان آن‌ها نیست. از این رو داشتن یک اکوسیستم دیجیتال مناسب و درست برای دستیابی به هر یک از این موارد ضروری خواهد بود.

 

مزایای دیجیتالی شدن و اتصال چیست

سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به منظور آماده‌سازی خود برای پذیرش تحولات دیجیتال، باید استراتژی تجاری و فناوری اطلاعات خود را متحول کنند، همه سیستم‌ها و فعالیت‌های خود را به صورت یکپارچه به اینترنت و جریان دیجیتال متصل سازند و پذیرای آنالیز و تحلیل کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات باشند. از سوی دیگر باید فناوری‌های خود را به‌روز و کارآمد نگه دارند و سرمایه‌گذاری کافی و استفاده از متخصصان را مدنظر قرار دهند.

در پایان این فرآیند، مزایای دیجیتالی شدن و اتصال، بیش‌ازحد تصور خواهد بود. بهره‌وری اقتصادی بیش‌ازپیش، تجربیات بهتر در زمینه ارائه خدمات، استفاده بهینه از دارایی‌ها و چشم‌انداز شفاف از تجارت آینده، از جمله این مزایا هستند.

با این‌وجود، کارشناسان معتقدند که مهم‌ترین عامل به تعویق افتادن تحقق این امر، کمبود نیروی متخصص حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مقیاس جهانی است و تنها راه عبور از این چالش جذب و آموزش تعداد بیشتری از افراد در رشته‌های مربوط به این زمینه است.

بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط، برای دستیابی به مزایای شغلی که از طریق دیجیتالی شدن حاصل می‌شود، به زیرساخت‌های شبکه‌ای قابل اتکا و ایمن نیاز دارند. آن‌ها باید شبکه‌های پراکنده و ناهمگون خود را همگرا کرده و با استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده‌های پیشرفته، شیوه‌های نوین رشد و توسعه را در پیش گیرند.

 

پتانسیل شرکت های خاورمیانه برای ایجاد اکوسیستم هوشمند

در این میان بررسی ها نشان می دهد که شرکت‌های خاورمیانه برای ایجاد اکوسیستم هوشمند از طریق دیجیتال‌سازی زیرساخت‌ها، پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارند. در این مقطع تاریخی، گرچه نیاز به تحول اجباری و مزایای آن بسیار آشکار هستند، اما مسیر به‌هیچ‌وجه هموار نیست.

سازمان‌ها در پی بهبود سودآوری و کاهش هزینه‌های خود و همچنین حرکت پرشتاب به سمت استقرار خدمات جدید هستند. شرکت‌های کوچک و متوسط برای اینکه بتوانند سرعت کسب‌وکار را افزایش دهند باید راه‌حل‌هایی برای مدیریت و ذخیره داده‌ها پیدا کنند. شرکت‌ها با اتکا به فناوری‌هایی چون اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، می‌توانند انتظار بهره‌وری عملیاتی بیشتر، بهبود امنیت، افزایش کارآمدی نظام توزیع، کنترل اطلاعات، تصمیم‌گیری سریع، فرصت‌های شغلی جدید و درآمدهای بیشتری را داشته باشند.

فناوری اطلاعات از جهت فعال کردن داده‌های عملی، ایجاد ارتباطات و درآمدهای جدید برای سازمان‌های سراسر منطقه خاورمیانه، در کانون توجه قرار گرفته است. با این وجود با توجه به ادامه سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های کوچک و متوسط در فناوری‌های آینده، بی‌شک پیامدهای این اقدام، تحول آمیز خواهد بود. شرکت‌هایی که دیجیتالی می‌شوند به دلیل گشودن دریچه جریان‌های جدید درآمدی، ارائه خدمات بهتر و ایجاد مدل‌های عملیاتی جدید که کارآیی و ارزش بالایی دارند، در موقعیت بهتر و متمایزی نسبت به رقبا، قرار خواهند گرفت.

درنهایت اینکه برای حرکت سریع‌تر و کارآمدتر در عصر انقلاب دیجیتال، شرکت‌ها باید تمرکز خود را روی تجارت در زمینه‌های ارتباطات، فضای ابری، رسانه‌های اجتماعی، جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل اطلاعات، معطوف کنند.

اگر شرکت‌ها از این بسترهای هوشمند استفاده نکنند توانایی حرکت آن‌ها با سرعت، مقیاس و امنیت لازم کاهش می‌یابد. تحول در همه صنایع با شتاب در حال پیگیری است و موفقیت در این مقطع حساس تاریخی به توانایی شرکت‌ها در ایجاد تحول دیجیتالی و انطباق با ساختارهای جدید فناوری اطلاعات بستگی دارد.

فرصت‌های دیجیتالی شدن بسیار زیاد است، اما این فرصت‌ها به دلیل کمبود جهانی نیروی کار متخصص فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات محدود هستند و حل این بحران، تربیت نیروهای فنی خبره در این بخش را می‌طلبد.

 

منبع : خبرگذاری مهر



:: برچسب‌ها: انقلاب دیجیتال , اخبار روز , کسب و کار , چالش , اینترنت , فضای مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت

طبق وعده مسئولین امر، پرونده آزادسازی سهام عدالت در دست بررسی بوده و قرار است در ۱۸ مردادماه که مصادف با عید غدیر خم است، امکان فروش ۶۰ درصد این سهام برای دارندگان سهام عدالت فراهم شود.

بورس عیدی دولت به دارندگان سهام عدالت
 

ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد آزادسازی سهام عدالت نهم اردیبهشت ماه صادر شد و مشمولان از دهم اردیبهشت تا دهم خردادماه این اختیار را داشتند که روش مستقیم یا غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کنند.

بر این اساس و طبق آمار، از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. این افراد از هشتم خردادماه امکان فروش ۳۰ درصد از سهام خود را با مراجعه به بانک‌ها یا کارگزاری‌ها داشتند و بر اساس آخرین آماری که ۲۱ تیرماه از سوی مسئولان ارائه شد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای فروش سهام عدالت خود به بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه کردند که تا تاریخ مذکور، از این تعداد سفارش یک میلیون و ۷۶ هزار نفر اجرا شده و ۲۷۳۷ میلیارد تومان سهام عدالت بفروش رفته که از این میزان ۲۷۳۱ میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شده است.


به نظر می‌رسد پرونده آزادسازی کامل سهام عدالت امسال بسته شود، زیرا طبق وعده ریاست جمهوری ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت برای عید غدیر (شنبه هفته آینده) و ۳۰ درصد دیگر هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

بر این اساس مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و تاکنون اقدام به فروش سهام خود نکرده اند، می‌توانند برای فروش ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند. افرادی هم که پیش از این ۳۰ درصد سهام خود را فروخته بودند، می‌توانند نسبت به فروش ۳۰ درصد دیگر سهام خود اقدام کنند. سهام داران باید توجه داشته باشند برای فروش سهام خود محدودیت زمانی ندارند و اگر امسال هم اقدام به فروش سهام خود نکنند، حق فروش از آنها سلب نخواهد شد.

از سوی دیگر همچنان به سهام داران سهام عدالت توصیه می‌شود از فروش سریع سهام خود خودداری کنند. بر اساس وضعیت بازار در ۲۸ تیرماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان کمی بیشتر از ۱۷ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان بود. این درحالی است که ارزش این سهام در اوایل خردادماه حدود هفت میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.

 
منبع: ايسنا


:: برچسب‌ها: سهام , سهام عدالت , بازار سهام , اخبار روز , اخبار اقتصادی ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

جزییات عرضه اولیه‌های این هفته بورس

زمان قطعی یازدهمین و دوازدهمین عرضه اولیه سال مشخص و مقرر شد ۶ و ۱۲ درصد از سهام توسعه مسیر برق گیلان و زر ماکارون چهارشنبه هفته جاری در فرابورس و بورس واگذار شود.

اقتصاد جزییات عرضه اولیه‌های این هفته بورس
 

بازار سهام این هفته علاوه بر واگذاری ۶ درصد از سهام توسعه مسیر برق گیلان در فرابورس، میزبان زر ماکارون هم است که بعد از لغو عرضه در ۷ خرداد و ۲۵ تیر انجام می‌شود.

براساس این گزارش، درحالی عرضه اولیه "غزر" به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مبنی بر تغییر حدود ۴۳ درصدی قیمت فروش محصول اصلی به زمان نامعلومی موکول شده بود و پس از آن نیز واگذاری سهام آن به دلیل بررسی آخرین وضعیت ترهین دارایی‌ها در ۲۵ تیرماه لغو شد که با تصمیم مسئولان بورس، مقرر شد چهارشنبه این هفته ۸ مرداد ماه، ۱۲ درصد از سهام این شرکت بالاخره به عموم داده شود.


این عرضه شامل ۱۶۰ میلیون سهم با دامنه قیمت ۳۷۷۵ تا ۳۹۷۵ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۵۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی است که توسط کارگزاری بانک پاساگارد در بازار دوم معاملات بورس انجام خواهد شد. در روز پس از عرضه اولیه نیز ۳۲ میلیون سهم با قیمت ثابت کشف شده به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق می‌پذیرد.

همچنین واگذاری ۶ درصد سهام شرکت توسعه مسیر برق گیلان برای دومین بار به جای یک روز، طی دو روز کاری توسط کارگزاری بانک سپه در بازار دوم معاملات فرابورس انجام خواهد شد.

به این ترتیب، ۵.۸ درصد از سهام "بگیلان" معادل ۲۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم با حداکثر سهمیه هر فرد حقیقی و حقوقی ۸۰ سهم و دامنه قیمت ۲۲۰۰ تا ۲۴۵۰۰ تومانی هر سهم، آماده عرضه شده اما زمان سفارش خرید این سهم به جای صبح به بعداز ظهر موکول شده که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ خواهد بود.

بنابراین متقاضیان خرید سهام این شرکت باید بعد از پایان معاملات، اقدام به سفارش خرید کنند. علاوه براین تخصیص سهام "بگیلان"، سه شنبه و شروع معاملات ثانویه از شنبه آینده تعیین شده است. ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم هم شنبه ۱۱ مرداد با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه به صندوق‌های سرمایه تعلق می‌گیرد.

براساس این گزارش، طی امسال سهام ۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، شستا، پگاه گیلان، لاستیک یزد، پلیمر آریاساسول، سرمایه‌گذاری پویا، سرمایه‌گذاری سیمان تامین، لیزینگ پارسیان، رایان هم افزا و تولید نیروگاه برق گیلان به ترتیب در ۲۰ و ۲۷ فروردین، ۱۰ و ۳۱ اردیبهشت، ۷ خرداد، ۴، ۱۱، ۱۸ و ۲۵ تیر عرضه اولیه شده‌اند و با توجه به عرضه توسعه مسیر برق گیلان در سه شنبه، زر مارکاون یازدهمین شرکت تازه وارد سال بشمار می‌رود.

 
منبع: بورس پرس / گسترش نیوز


:: برچسب‌ها: بورس , فرابورس , سهم , سهام , عرضه اولیه , عرضه های اولیه , زر ماکاران , برق گیلان ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

پرسپولیس؛ قهرمان زود هنگام لیگ

 

 

تیم پرسپولیس با پیروزی در بازی مقابل نفت در مسجدسلیمان، چهار هفته زودتر از پایان رقابت های لیگ برتر نوزدهم با ۶۲ امتیاز قهرمانی خود را روی کاغذ هم مسجل کرد.

 

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ شاگردان گل‌محمدی با قهرمانی در هفته بیست‌و‌ششم لیگ، رکورد زودترین قهرمانی ادوار لیگ حرفه ای را هم به نام خود ثبت کردند. پرسپولیسی‌ها در این بازی علاوه بر چهارمین قهرمانی پیاپی، طلسم شکست‌ناپذیری تیم نفت مسجدسلیمان مقابل سرخپوشان تهرانی را هم شکستند تا انتقام شکست دور رفت مقابل این تیم سمج و سختکوش را نیز بگیرند.

 

 

پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ برتر نوزدهم شد / پوکر قهرمانی تاریخی در شهر اولین‌ها

 

 

پرسپولیس از ساعت ۲۰:۴۵ امروز (جمعه) در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به مصاف مسجدسلیمانی ها با هدایت مهدی تارتار رفت و در نهایت این دیدار با برد دو بر یک تیم میهمان تهرانی به پایان رسید تا سرخ پوشان تهرانی، قهرمانی خود در فصل نوزدهم لیگ برتر را مسجل کنند. علی علیپور در دقیقه ۳۹ و مهدی عبدی در دقیقه ۵۸ گل‌های تیم پرسپولیس به ثمر رساندند و تنها گل تیم نفت توسط حسین ابراهیمی در دقیقه ۷۱ از روی نقطه پنالتی وارد دروازه سرخ پوشان شد.

 

دروازه رادوشوویچ سرانجام از روی نقطه پنالتی باز شد تا کلین شیت های این گلر خوش شانس تمام شود. در این بازی او به زحمت زیادی نیفتاد. سیدجلال حسینی با پیروزی امشب تیمش برای هشتمین بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد؛ یک رکورد شاید دست نیافتنی در تاریخ!

 

ترکیب نفت مسجدسلیمان: احمد گوهری، حامد نورمحمدی، علیرضا علیزاده، صادق صادقی (۴۶ - مهدی زبیدی)، حسین ابراهیمی، مجید عبدی، سجاد جعفری، احمد الجبوری (۶۱ - امید سینگ)، آرمان قاسمی، میرهادی میرجوان (۸۲ - محمدامین اسدی) و پیام ملکیان.

 

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی (۷۴ - امید عالیشاه)، بشار رسن (۴+۹۰ - امیر روستایی)، مهدی عبدی (۸۷ - محمد احسان حسینی) و علی علیپور (۴+۹۰ - سعید حسین‌پور).

 

داور: سیدرضا مهدوی

 

 

شرح گل

 

نفت مسجدسلیمان ۰ پرسپولیس ۱: (دقیقه ۳۹، علی علیپور) روی فرار مهدی شیری از سمت راست و یک کنترل موفق و در ادامه ارسال با پای چپ، علی علیپور بالاتر از مدافعان نفت مسجدسلیمان موفق شد دروازه گوهری را نشانه بگیرد و گل برتری تیمش را به ثبت رساند. 

 

نفت مسجدسلیمان ۰ پرسپولیس ۲: (دقیقه ۵۸، مهدی عبدی) پاس عمقی از نعمتی برای عبدی در شرایطی که نفتی‌ها به گمان آفساید ایستاده بودند، با تک ضربه این مهاجم گل دوم سرخ‌ها را به نام او کرد.

 

نفت مسجدسلیمان ۱ پرسپولیس ۲: (دقیقه ۷۱، حسین ابراهیمی): حسین ابراهیمی که ارسالش با برخورد به دست سیدجلال حسینی پنالتی اعلام شده بود، خودش این ضربه را با قدرت زد که علیرغم برخورد به پای بوژیدار توپ وارد دروازه شد. 

 

دقایق حساس

 

دقیقه ۳ ارسال سیامک نعمتی با ضربه سر بشار رسن از بالای دروازه گوهری عبور کرد.

 

دقیقه ۹ روی اشتباه وحید امیری، پاس در عمق هافبک نفت به مجید عیدی رسید، اما ضربه وی با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

 

دقیقه ۱۰ شوت زمینی صادقی در اختیار رادوشویچ قرار گرفت.

 

دقیقه ۲۴ رادو این بار ضربه محکم احمد الجبوری را از داخل محوطه جریمه پرسپولیس به کرنر فرستاد.

 

دقیقه ۳+۴۵ پرسپولیس با ضربه سر کنعانی زادگان به گل دوم رسید، اما کمک داور اول آن را آفساید گرفت.

 

دقیقه ۴۷ گوهری ضربه ایستگاهی علیپور را در اختیار گرفت.

 

دقیقه ۵۲ روی پرتاب اوت وحید امیری توپ درون محوطه جریمه و در موقعیتی مناسب به علیپور رسید که این بار ضربه وی از کنار تیر دروازه به اوت رفت.

 

دقیقه ۶۷ شوت علیزاده با اختلاف زیاد از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت.

 

دقیقه ۸۳ ارسال حسین ابراهیمی با ضربه ملکیان از پشت محوطه جریمه همراه شد که این بار هم رادو توپ را مهار کرد.

 

دقیقه ۹۰ ضربه از پشت محوطه جریمه توسط امید سینگ به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

 

 

شکستن طلسم مسجدسلیمان در بهترین شب ممکن

 

اولین پیروزی تاریخ پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان منجر به قهرمانی آن‌ها در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل شد. شاگردان یحیی گل محمدی، که تاکنون بردی مقابل نفت مسجدسلیمان کسب نکرده بودند، این بار بهترین سود را از موقعیت‌های شکل گرفته بردند و در نهایت نیز به گل‌های پیروزی بخش خود دست یافتند. پرسپولیس نیز به اولین تیم تاریخ فوتبال ایران در لیگ برتر تبدیل شد که چهار عنوان قهرمانی پیاپی کسب کرده و اینچنین بازی با نفت برای آن‌ها رویایی به اتمام رسید.

 

منبع : خبرگذاری تابناک ( tabnak.ir )

 



:: برچسب‌ها: پرسپولیس , نفت مسجد سلیمان , لیگ برتر , قهرمان لیگ برتر , فوتبال , اخبار فوتبالی , یحیی گل محمدی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

وزیر راه: ۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود / ورود ۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌به ناوگان ریلی ایران

وزیر راه: 2 هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن ‌افتتاح می‌شود / ورود 2 هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌به ناوگان ریلی ایران

گروه استان‌ها ـ وزیر راه از افتتاح ‌۲ هزار کیلومتر ‌خط راه‌آهن تا پایان سال خبر داد و گفت: ‌۲ هزار دستگاه لوکوموتیو و واگن باری ‌نیز به ناوگان ریلی ایران اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، محمد اسلامی ظهر امروز در جریان بازدید از خط دوم راه آهن قزوین ـ زنجان اظهار داشت: توسعه شبکه ریلی کشور جزو سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور است و  با اهتمام ویژه توسعه ریلی کشور را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در این دولت اتصال شبکه ریلی به پنج استان در برنامه توسعه محقق شد و برنامه‌های دیگری نیز  تا پایان دولت داریم که در حال انجام است.

اسلامی افزود: تا پایان سال حدود 2000 کیلومتر خط اصلی و خط دوم افتتاح خواهد شد از جمله این خطوط ، خط  ریلی دوم قزوین ـ زنجان است . ماه گذشته  با حضور رئیس جمهور خط دوم کرج ـ  قزوین را افتتاح کردیم و تا پایان سال و  با همت همه مسئولان قطعه قزوین تا زنجان که 171 کیلومتر است را افتتاح خواهیم کرد.

 

منبع : خبرگذاری تسنیم ( tasnimnews.com )

 



:: برچسب‌ها: خطوط راه آهن , قزوین , زنجان , رییس جمهور , وزیر راه , لوکوموتیو ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

رییس‌جمهوری مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب را افتتاح کرد

رییس‌جمهوری مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب را افتتاح کرد

بندرعباس- ایرنا -رییس جمهوری مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب را با هزینه افزون بر۷۴۰ میلیارد ریال، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

مرحله نخست طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب روز پنجشنبه با حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان و علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی در شهرستان میناب و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

ای طرح با هزینه ای افزون بر ۷۴۰میلیارد ریال در مساحت سه هزار و ۷۵۰ هکتار است که با تکمیل آن برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

با بهره برداری از این طرح گام بزرگی در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در زمین‌های تیرور، چاه اسماعیل، چاه شیرین، زیارت مولا و گوربند میناب برداشته می‌شود.

مرحله اول طرح شبکه آبیاری تحت فشار دشت میناب به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های کشور در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، با هدف بهره برداری بهینه از منابع آبی و توسعه کشاورزی در زمین های ویژه کشت محصولات کشاورزی همچون بادمجان، پیاز، فلفل و هندوانه، گندم، کلزا و آفتابگردان اجرا شده است.

اهداف مهم طرح شبکه فرعی آبیاری تحت فشار قطره‌ای شاخه شمالی دشت میناب شامل، تامین امنیت غذایی، افزایش کارایی مصرف آب با اجرای آبیاری تحت فشار قطره ای، احیای مجدد زمین های کشاورزی در سطح منطقه میناب، بهبود راندمان آبیاری از ۳۵درصد به افزون بر ۸۰ درصد، ارتقاء بازده آبیاری به منظور افزایش بهره وری از ۲ منبع ارزشمند آب و خاک، تعادل بخشی به منابع با هدف کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی، افزایش توانمندی کشاورزان با ایجاد مشارکت بیشتر نهادهای مرتبط، افزایش سطح درآمد کشاورزان و کاهش هزینه های کارگری و افزایش اشتغال دائم است.

شهرستان میناب به عنوان قطب کشاورزی در ۹۰کیلومتری شرق هرمزگان قرار دارد ، دارای شاخص‌هایی شامل، ۴۱هزارهکتار معادل ۴۴۸ هزارتن تولید محصولات زراعی و ۲۲ هزارهکتار معادل ۱۵۷ هزارتن محصول باغی به طور سالیانه است.

 

منبع : خبرگذاری ایرنا ( irna.ir )



:: برچسب‌ها: حسن روحانی , رییس جمهور , وزارت جهاد کشاورزی , هرمزگان , افتتاح طرح ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 مرداد 1399 | نظرات ()